onsdag 7 april 2010

Premiär Muscleups på CrossFit Nordic!

Har bestämt mig för att hoppa av OPT's programmering ett tag och träna lite OL-inriktat. Dels för att jag verkligen behöver få till explosiviteten i andra draget, och dels för att vä.knä och hö.hamstringfäste har bråkat lite några dagar. Dra ned på intensiteten alltså.

Glider in i CrossFit Nordics sköna lokaler och det första jag ser är en svettig Mads som sitter och ser allmänt glad ut. Han hade kört treor på nästan tresiffrigt OHS och någon elak metcon med CTB-PU och 105cm boxjumps. Hans höft har bråkat lite, och det var tdyligen hans sätt att ta det lugnt...

Börjar värma upp med en trött Rickard.

WU
Några set DU 10-25 reps.
Vrängningar, GM. Lite L-PU, strikta MU, kippade MU
Snatchpull/powersnatch30-40kg

Träning

Powersnatch 50kgx1x4
Inge power här idag, dock bra första drag samt full höftextension.

Snatchhighpull/pull 60kgx3x3
Inledde med highpull, kändes inte så bra. Sista setet bara en pull, kändes mycket bättre.

Snatchdeadlift 80kgx3x3
Höll höften bra. Svårt att hålla en bra lordos i bottenläget för stela mig.

Sen lite tempoträning

5x
6 obrutna strikta MU
10 sek vila
1 min AMRAP doubleunders
vila 3min

Första 3 varvens MU obrutna, blev bara 5 st fjärde varvet(faila sjätte) och femte varvet valde jag att kippa men det blev bara 5 st ändå. Kände mig rätt stark, har inte skadat att bli lite tyngre iaf.
DU gick inget vidare, klarade som mest 10 i rad. Blev runt 20-25 st varje minut.

Hade tänkt att få lite tempo på hela passet, men med Rickard som medtränande och Mads som sällskap så blir det ju mer snack än träning. Lite som en fritidsgård för vuxna träningstokar eller något :)

Kosten
13.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot
15.00 Träning
18.00 Brownie,vispgrädde,3 ägg,vitkål,morot.
21.00 7 skivor lammstek,2 kycklingvingar, rödvinssky,brocolli. En skål med macadamia och pekannötter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fritidsgård för vuxna, det där lät mysigt, vill komma och hänga med er där :)