fredag 2 april 2010

Dagens överraskning!

Rätt mör i kroppen, inte som i början av veckan, men mör. Vaknade lite förtidigt i dag med också.

Powercleans

5x1 4 min mellan varje lyft.

80kg 80kg 80kg 3x60kg 85kg 0x90kg(vågade inte dra mig in under)

Tekniken kändes inte helt hundra, kom på vad devar till slut. Har kört så mycket metcon-cleans på senaste, och då har jag behållt tumlåset. Fungerar inte när jag ligger så nära max. Kändes stabilt när jag släppte vid det tredje draget(alltså som det ska)

Had tänkt att köra highbar backsquats, men kände lite i bottenläget i vänster knä. SÅ det fick bli lowbar, tänkte köra väldigt lätt då jag körde lowbar senast i okt.

Var dock väldigt lätt under uppvärmningen, hade bättre teknik nu än när jag körde det 3ggr i veckan i höst så det fick bli lite tyngre ändå. Väldigt överraskad och nöjd! Kanske inte ska skilja mig hel och hållet från lowbarvarianten ändå :)

Backsquat(3 sek excentriskt)
3x100kg 3x110kg 3x110kg 2x110kg

vila 3 min

Viktade PU(2 sek excentriskt)

4x3x40kg

vila 3 min

Fanns inget viktbälte på gymmet och den tyngsta hanteln låg på 40kg så det fick bli lite mer reps än ordinerat.

Glad påsk alla!

Inga kommentarer: