söndag 4 april 2010

Leriga situps i Rålis!

Dagens OPT-pass var en variant av Barbara, fast konstigt nog en snällare sådan.

6 sets for times:
15 unbroken chin ups
20 unbroken push ups
25 unbroken sit ups
30 unbroken squats
rest 2 min b/t sets



Var ju givetvis tvungen att träna ute när det var så fint väder, så det blev en liten löptur till PU-räcket i Rålis.

PU:Körde 2 första seten CTB. Alla set kontinuerliga reps, alltså ingen hängvila. Ganska lätt.

Pushups: Ganska lätt i början, tyngre mot slutet. Tog ne paus i toppläget på reps 15 i sista setet på ca 2 sek, men jag räknar den som obruten ändå.

Situps:Horribla! Långsamma redan första setet. Började svida ordentligt i magen redan varv 2. Jag kommer nog aldrig bli bra på dem.
Alla andra bålflexionsövningar är jag ju ändå hyfsat bra på(KTE,TTN,GHD-situps), men de där jävla situpsen de är alltid tuffa.
Det gjorde det nog inte lättare heller att jag gjorde dem liggane på en sopsäck som skydd mot leran(vilken ändå blåste bort mot de sista seten så det slutade med att jag var helt svart över ryggen).
Situpsen var det enda som gjorde att seten tog längre och längre tid.

Squats:Lätta, högt tempo rakt igenom. Kände dock av samma knä som igår litegrann. Inte bra.

Tider:2.04min 2.18min 2.47min 2.40min 2.50min 2.58min Totalt:15.37min

Imorgon står det roddsprints igen på schemat. Hoppas att 0.8kg fläskfilén och äppelpajen från i fredags och ungefär samma mängd lammstek samt godis och annan mat som resulterade i en kroppsvikt nu på kvällen på 74,5kg komemr hjälpa. Återkomemr imorgon och berättar :)

1 kommentar:

Joel Krigström sa...

Trevlig video. Inga konstigheter. Inget glitter.