söndag 4 juli 2010

Stark trots planlös träning

Lördagsträning

Jag ljög häromdagen, jag klarade inte alls 30kg marklyft med rak rygg för jag fixadet inte i dag heller, sätet rätt tajt fortfarande fast jag kan gå normalt nu.

Testade mig fram och gjorde saker som jag klarade av.

A.Hang Powerclean

70kgx3 75kgx3 80kgx3 (3RM PR) 85kgx2(1RM och 2RM PR) 90kgx0

Kunde utföra övningen precis hängande över knäna med rak rygg, hyfsat stark till en början menrätt snopenöver att jag missade 90kg som var en tänkt 2:a.



B1. Frontrackade utfall 5/5x5

40kg 45kg 50kg 50kg 50kg

Gick bra försätet då utfall inte kräver lika mycket rörlighet som knäböj. Frontrackningen för att bröstryggen skulle få sitt.

B2. Teknikträning Chest to bar butterflye pullups

10 10 8 8 5

Tanken var att göra 5 tior utan att tappa rytmen, men det gick ju inte. Bättre teknik än senast jag gjorde dem CTB iaf.



Sen kom snilleblixten att jag skulle lägga in det där metcon, det var dags för det då jag inte har tränat flåset ordentligt sen jag ramlade.

21-15-9

Hang powerclean 50kg
Burpees

Tid:4:58min



Rätt flåsigt, en det blir väl allt då man burpees. Burpees kändes för övrigt bra, kändes som om jag skulle kunna göra 100 obrutna. Kan iof ha och göra med att de är så långsamma, jag är inte bra på att göra snabba burpees!

Bonusträning på kvällen/natten ett gäng strikta MU's på trafikskyltar, synd att jag inte fick med det på film.

Kosten

13.30 äggröra, nitritfri bacon, ett glas hemgjord apelsinjuice
15.30 Träning
17.00 kvarg, grädde, jordgubbar, is. mixat.
20.00 500g lammkotletter, 300g entrecote, potatisgratäng,vitlöksbröd,blandsallad, rödvinssås, jordgubb/marängtårta, rödvin.

Inga kommentarer: