söndag 25 juli 2010

Vek innan avlastningsveckan

Sista passet innan avlastning. Rickards programmering har gett mig bra utdelning hittills, men den höga volymen är på gränsen till vad jag klarar av. Märkte dessutom hur bra kroppen svarade av totalvilan efter lårkakan. Därför blir det en vecka nu med endast 2 pass, där jag troligtvis ska testa lite 1RM och någon benchmark metcon.

Morgonvikt f.ö. låg på 72,5kg imorse, utan extra onödig vikt. 4,5kg kvalitativ ökning sedan februari kan jag tacka CA och Rickard för.

WU
Rickards WU, rörlighetsträning samtidigt som jag coachade Joel i olympiska lyft. Tyckte det såg lätt ut, han har många kg att hämta där om han får till tekniken en aning i lyften.

Turkish Get-up med skivstång singlar

25kg 35kg

Testade sedan på 40kg, men handleden på vänster arm ville inte det. Som sagt avlastningsvecka behövs.

Skulle egentligen ha kört vindrutetorkare,hjulet,nackbrygga och omvända finnen. Hade kort om tid och ork så jag lattjade bara med lite KB-snatches på 24kg och 32kg(mest 24kg), det gjorde ont i händerna.

Körde dock tok-metconspasset

2 varv på tid av:

4/4 turkish getups 24kg
40 obrutna situps
30m bearcrawl med 18kg viktväst
20 utfallshopp med rotation, 8kg medicinboll

Tid:12:49min

TGU tog rätt mycket tid. Nöjd med obrutna situps, trots horribel träningsvärk i magen sedan GHD-Annie. Bearcrawl kul, krångligt att sätta på sig västen mitt i dock. Utfallshoppen tuffa. Tog det rätt lugnt, 80% nivå.

Inga kommentarer: