tisdag 4 januari 2011

Inte så intressant pass

Det är verkligen löjligt vilken träningsvärk jag fick i framlåren efter mitt senaste pass, reser mig lika långsamt som en gammal gubbe och benen viker sig under mig när jag går nedför.
Armarna inte heller att leka med efter lördagens PU-pass.

Dagens träning

A.Varje varannan minut i 12min 3 styrkeryck

40kg 50kg 50kg 50kg 55kg 55kg

Ren teknikträning, fokus på att dra stången mot mig och få vikten på hälarna samt ett explosivt andra drag. Måste bli mycket mer explosiv om jag ska få upp tyngre vikter, segar upp mina lyft för mycket. Bäst på 50kg.

B.Sotts Press 3x3

40kgx3 45kgx3x2

Otroligt hur vek man kan känna sig när man sitter där i botten, tror dock på det här årsmålet om jag kör övningen regelbundet.

C.Ringlek

Inget strukturerat, lite skin the cat, frontlever,korset.

D. Rodd 25sekx8 vila 2min mellan varje. 5 min mellan rond 4 och 5.

144m 138m 139m 138m

138m 133m 134m 134m

Väldigt missnöjd efter, men med tanke på mina ben och armars skick så kanske det var helt ok.
Underarmarna värst, under 5 minuters vilan blev de bara värre och värre.

Kosten
12.30 4 ägg, 2 morötter
16.15 Träning
17.15 Brownie(Har inte ätit browninen på 2 veckor och såg verkligen fram emot den, men glömde den 20min för länge i ugnen igår så nu kommer jag få pina mig med torr brownie de närmaste passen istället :( ), vispgrädde, 2 äpplen
20.45 Slottstek med rödvinssås, ångkokade morötter och broccoli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yikes, du kan garanterat bättre på rodden. Utan eplosiviteten i benen är dessa dock rätt hemaka, revansch next time! :)
Bra Sotts, god damn it måste prova...

marcusherou sa...

Du är bra som f-n på Sotts! Jag får slita med 20kg sotts! Kör dock dem som en del i uppvärmningen nu så vi får se hur kul jag tycker det är. Om jag tycker det är kul så brukar det bli bra :)

cathletics nuvarande stånguppvärmning är riktigt bra för att få upp fullt utslag i rlrelserna och man blir garanterat varm. Check it out!

Snart är värken borta och David starkare än starkast!

David Englund sa...

Jag är hyfsat nöjd med första rundan, höll mig rätt länge nere på 1:21min(sjukt att Jon håller sub 1:20min i 500m) men tappade tempo totalt när det var 10 sek kvar.

Marcus:Bra övning, jag tror man blir stabil i rycken av dem. Det är bra att köra dem ofta så att man inte blir så begränsad av rörligheten i dem.
Ska kolla stånguppvärmningen, den är olika för olika pass va?

Benen fortfarande paj, viker sig dock inte längre, hoppas du har rätt vad som händer efter :)
När är du tillbaka här?

Anonym sa...

Jag hade min inställd på att visa watt så jag glömde faktiskt kolla /500m tiderna.. Kan ju vara kul för att se vad man kommer ner på som bäst dock! :P