söndag 2 januari 2011

Oj oj oj, en lång väg tillbaka...

Härlig träningsvärk i bikeps och lats idag, en sån där man bara kan få av stor volym av PU.

WU
rörlighetsträning,DU's,lite handstående träning, Frontsquats och KB pressar.

Träning

A1. 1 PC+3 Frontsquat 1 1/4 x5 vila 2min

60kg 70kg 75kg 80kg 85kg

85kg rätt tungt.

A2. 5 KB pressar höger vänster direkt efter vila 2min

24kg alla set, första gången det kändes lätt!

B Obruten Hangclean stege på tid 10-1 60kg

Tid:10:57min

Hoppas verkligen att frontsquatsen innan påverkade mycket här. Mycket sämre tid än senast jag gjorde den. Benen sa ifrån redan efter varv 10 och 9. Underamrarna började gnälla vid varv 6.

C. Tabata Mashup

HSPU 34
GHD-situps 44

Pressarna och hängvändningarna innan påverkade nog mer än vad jag trodde. Hade som mål att fixa 10 igenom på HSPU, deet gjorde jag första rundan sedan var det ett harvande av fyror och treor.
GHD-situps flöt på bra, men benen klagade lite.

Läxan jag lärde mig dag, ta aldrig bort all metabolträning när du fokuserar på styrka. NU hade jag ju en långdragen förkylning, men jag hade kunnat startat tidigare med det metabola.

Inga kommentarer: