tisdag 18 januari 2011

Lugnt pass med drag!

Ganska ostraffad av gårdagens långkörare. Givetvis gluteus medius eftet pistolerna och lite i framsida lår annars hur fräsch som helst. Valde ändå att ta det lugnt så att jag behåller mig lika fräsch.

WU
Rörlighetsträning 3x5 strikta pullups.

Träning

A. 3x3 skin the cat+advanced tucked frontlever

Kändes riktigt bra, blivit rörligare i axlarna, kan nästan lägga benen på axlarna i bottenläget av skin the cat. Frontlevers hyfsat lätt också.

B.3 varv på tid av:

5 muscleups
10 CTB-pU
500m rodd

Tid:11:59minPR(tidigare 12:37min)

MU väldigt lätta första 2 rundorna, dock har jag kommit ur kippen lite på dem så de blev bara halvkippade. Vilket ställde till det i CTB-PU som bara kördes obrutet första rundan och då inte ens alla i rad. Väldigt lugna roddar rakt igenom.

C.Lek med koreanska och bulgariska dips, enarmsarmävningar och DU's

Kosten
15.00 Träning
15.50 Brownie,vispgrädde,2 morötter
17.30 3 ägg,1 morot,1 apelsin
21.00 en halv kyckling, ett brocollihuvud ugnsbakat med lök och vitlök. 1 apelsin.

6 kommentarer:

marcusherou sa...

Benen på axlarna?

Myspass ;) Rodd är alltid bra att ha med

Anonym sa...

Bra tid på metconen! Typ 3 min snabbare än mig i vintras..
Jag tror att du grejjar en riktig FL när som, känns som att jag inte är så långt ifrån själv och du är starkare så... :P

David Englund sa...

Marcus:Jepp höften var så långt framför axlarna i botten att så hade jag varit lite rörligare i baksida lår så hade jag nog kunnat slagit knut på mig själv om du hajar vad jag menar? :)

Chris:Sjukt faktiskt att jag satte en bättre tid på den då jag inte känner mig bekväm med någon av övningarna och är i sämre metabol form än senast(tror jag)
FL är en tuff sate, det är ju så lätt att man hänger ned med rumpan och gör yogabåten när man tror att man är spikrak!

marcusherou sa...

Va fan! Missade din metcon (trots att jag kommenterade rodden??). Tre dragövningar, usch får flashbacks till fitasfu ck finalpasset (originalpasset del 2), den var grisig så jag misstänker att man kan göra denna hur grisig som helst. Det är bara att ro lite hårdare om man tycker den är för lätt :)

Anonym sa...

Hahaha yogabåten, ska jag ta åt mig här eller? ;)
Hajjar vad du menar dock, men jag fokar just nu på att sänka mighelt rak från inv hang, tycker jag undviker det rätt bra. Sen droppar man ju sista biten dock...

David Englund sa...

Marcus:Inte så farlig metcon, övningarna för tunga för att det ska bli något jobbigt.
Jag måste testa FAF passet, både du och Jon har rapporterat om dess hesmkhet!

Chris:Hehe, ne det var inget yogaman påhopp, yogabåten var bara närmaste liknelsen jag kom på.
Jag filmar alltid FL, annars fuskar jag bara...:)