lördag 28 april 2012

Bra prestanda på teamträning!

Stel i ryggen efter sovit konstigt inatt, annars i fräsch och frisk som vanligt!

WU
1000m rodd, rörlighet, knäböj,press.

Träning

A.Teknik Parmarklyft

80kgx10 120kgx10 140kgx10

Gick riktigt bra idag, iof toklätta viktet, men det kändes mycket bättre än i tisdags. Det kommer bli kul att testa rxvikt igen på tisdag.

B.Nedbantad variant av E4 på regionals

3varv både för killar och tjejer av:
50 BS/FS/OHS 60kg/43kg 40kg/30kg 30kg/20kg
45 PU
20 Shoulder to overhead samma vikter som i böjövningarna.

Arbetade med snabba byten idag, gick mycket bättre än senast. Ska givetvis slipas ännu mer, tuff timecap på det här passet. Nöjd över min egen Pullup-prestanda, jag betade av 3x30st obrutna i passet.

Efter passet föreslog jag lite bänkpress, och Rickard och Erik hakade på direkt som hökar. De ville dock inte vara med på mina hypertrofifasoner med konstant TUT. 

C.Cleangrip-Benchpress

65kgx10x3 vila 2min

85kgx5

65kg kändes väldigt bra, utan utlåsning i toppen såklart ala Ronnie Coleman. Eftersom Erik och Rickard körde femmor så ville jag inte vara sämre och avslutade med en femma på 85kg, kändes ganska lätt faktiskt. Konstigt då jag bara har kört lite lätta tior på 50-60kg senaste tiden.

D.3 varv av:

8 ringrodd
8 Trap-3 raises 4kgx2

Lite prehab, nyttigt och glöms ofta. Sjukt klen i trap-3 raises.

E.3 varv av:

10 strikta Toes to bar
30s planka 20kg
vila 2min

Brände fint i magen, bröst och magträning check! Sommaren är ju snart här :)

Gjorde en femma MU också, lite nyttig greasing.
Efter jag hade bytte om kom jag på att jag inte hade hängt i räcke, så det fick bli en minut PU-hold också.

Kosten
13.30 Träning
15.30 Brownie,vispgrädde,3 morötter
17.30 Äggomelett med tomater,löök,oregano och mozzarella, lite pizzastuk.
20.30 Rödvinskokad fransyska med rödvinsås och brocolli.


Inga kommentarer: