torsdag 5 april 2012

Från självprogrammering till nytt schema!

Egenprogrammeringen flöt på bra, men det är kul att göra annat ibland, dessutom ville jag ge Chris lite sparring inför regionals. Dessutom kan man ju inte tacka nej till en progg som erbjuder snatch varje pass och böj 2 ggr i veckan!
Så nu blir det Outlaw fram till regionals, för mer stirkfokus sen.

Wu
Rörlighet,Dans,1000m rodd 3:56min, BS20-60kg, Snatch 20-65kg. Bänkpress 60kgx3

Träning

A.Snatch 1x5 @ 80-90% – rest 90 sec.

70kgx1x2 75kgx1x2 80kgx1

Missade faktiskt första rycket på 70kg, men på ett positivt sätt. Jag hade så mycket kraft i rycket att stången flög ur händerna på mig i toppen. Gjorde givetvis om den.
80kg också läskigt lätt, dock inte så att den flög ur händerna :)

B1. Snatch Pulls 2x4 – rest 60 sec.

85kgx2x4

Perfekt vikt, innan jag lyfte vikten tänkte jag att skulle rycka den inför varje.

B2. Tempo High-Bar Back Squat 2x4@ 80% 5 sekunder paus i botten– rest 60 sec.

100kgx2x4

Konstigt programmerat här faktiskt, jag är van vid paussquats efter senaste veckorna, men inte en chans i världen att jag skulle fixa den på 115kg. Det blir dessutom inte lättare att den mixas med pulls med 1min vila.
Jag var lite orolig över mitt knä som har gjort lite ont sen mina explosiva böj i tisdags, men det kändes nada.

C1. STRICT CTB-Pullups 3x7 rest 30 sec.

Körde pronerat grepp, min prehab stil dvs ihop med skulderbladen med micropaus i toppen.

C2.Bench Press 3x7 @ 70% rest 30 sec.

75kgx3x7

Körde mitt vanliga cleangrip, itne starkast där men känns som att det ger mest överföring till annat där samt att det känns bra i vänster axel.

D.10 minutes practice on Muscle-Ups to Ring HSPU.



3 3 2 2

Hann med 4 set på 10 min. Mycket tröttare i överkroppen av C än vad jag trodde, fixade bara 2 st treor. Film på andra trean.


E.4 minute AMRAP of:

L-Sit Hold (on paralettes)

For total seconds:1:47min(40-20-20-10-10-7)

Mycket lättare på paralletter än på golv, hade jag kört AMRAP 4min på golv hade det ju dock varit komik.

Bra med programmerade vilor, passet klart på en timme!

4 kommentarer:

Jocke sa...

Är det tänkt som ett program för tävling, eller lyftning med lite allroundness vid sidan om (som catalyst)? Squash snatches är väl närmast oumbärliga inom the sport of fitness, men inte som double-unders!

David Englund sa...

Jag ska ju tävla på regionals nu, programmet är ju fokus på games.

Sen blir det fokus på riktig träning(OL), tänkte se om det finns någon kul tävling med trikåer där i höst.

Snälla säg snatches please! :)

Jocke sa...

Jaha du kvalade till regionals. Trodde det var skitsvårt (då tänkte jag på att du sumpade en deltävling pga skada). Grattis och lycka till.

Jag tror ol+CF är hyfsat kompatibla inom samma år. Sak?

David Englund sa...

Nä sumpade individuella stenhårt pga influensa, dock kvalade vårat lag, så det blir lagtävling, kommer bli kul!

De är hyfsat kompatibla, dock inte opti. Tänkte fokusera på OLy och upprätthålla något allmänflås med lite löpning och så.

Jepp, blir mer SAK, svårt bara att få tid att träna där.