tisdag 3 april 2012

Överraskande bra form!

Inte alls så sliten i överkroppen idag som jag trodde att jag skulle vara, skumt.

Wu
Dans, strikta MU, FS-BS 20-60kg.

Träning

A.Explosiva 1 Frontsquat+1 Backsquat

80kg 90kg 100kgx1x3 110kgx1x2 110kgx1(2BS)

Har ok styrka i böj, men är så fördömt långsam, vill jag vara bra på OLY så kan jag ju inte hålla på så. Fokus på hastighet istället för vikt idag alltså.
Någon explosiv FS på 100kg, sega FS på 110kg. BS explosiva rakt igenom dock.

B.Viktad strikt muscleup 1RM



13kg 16kg 20kg miss 21kg PR!

Ville se vad jag har fått för utdelning av alla strikta viktade MU och det här var ju bra! Äntligen börjar riktiga PR hagla in igen!

C.På tid:

500m löpning
20 frontsquat 30kg
20 thrusters 30kg
30 pullups
30 utfallshopp
15 burpees

Tid:5:35min

Numi och Rickard körde passet tidigare, såg jobbigt ut så varför inte! Löpning bra tempo, öppnade lite hårt men tog det lugnare sista 250m. Frontsquat och thrusters lätta, lite för lång paus mellan dem dock.
Pullups väldigt bra, lätta och obrutna rakt igenom, kändes ungefär som 21 varvet på Fran. Utfallshoppen vek jag dock ned mig enormt på, bröt vid 15-22-27. Helt i onödan då burpees gjordes snabbt och obrutet.

95% nivå, låg inte på golvet efter men fick rethosta. Nöjd dock med tiden, verkar som formen börjar komma tillbaka rätt bra då jag bara låg 12sekunder efter Numi.

D.CTB-Pullups

15 vila 1 min 12 DNF

Skulle göra 15x2, men 5 min efter wod var inte tillräckligt med vila, metabolt jobbigt också.

E.Snatchgrip Backextension

30kgx10x3

Bra och stabilt.

Inga kommentarer: