fredag 20 april 2012

Test av passen!

Kroppen i bra skick, dock sjuk träningsvärk i triceps efter burpees,bänk och MU i tisdags.
Testade lite på övningarna i passen som vi ska tävla i på regionals i maj. Passen passar vårat lag riktigt bra, det här kommer gå bra!

WU
Rörlighet,FS,OHS,Hang powerclean 20-60kg,Snatch20-60kg, lite hspu

Träning

A.Hang powerclean

70kgx3 80kgx3 90kgx3 80kgx3 85kgx3 90kgx3 95kgx3(3RM PR) 102,5kgx2(2RMPR)

Nu ska jag inte köra det teampasset där varje person ska ro 1000m, sen göra 25 pistoler och avsluta med 15 hangclean 102,5kg. Jag var lite sugen på att köra HPC ändå, då jag inte har gjort det på flera månader pga av nyckelbenet.
Gick ju rätt bra ändå, lite dumt då jag kan ha smällt till nyckelbenet lite.

B.I 5 min med start varje halvminut 1 snatch 70kg.

Check 10 eller 11 gjorda, tappade bort mig lite. Rätt lätt, ska testa samma med 72,5kg nästa vecka.

Gjorde inte mer under pass1, tittade mest på när Rickard,Camilla, Elin och Björk körde. Tjejerna i laget är ruskigt starka, Camilla slog PR i hang powerclean och sen gjorde hon det 15ggr till, lätt!

Pass2

A.Tvåmansmarklyft

Jag och Erik ska köra Dianevarianten, Event 1 på regionals. Jag har aldrig kört tvåmansmarklyft förut så det kan vara bra att testa.
Hade dock ingen att köra med, men Peters klient Pelle hade precis tränat klart och jag vet att han är stark i mark och han ställde glatt upp.

110kgx5 150kgx5 205kgx5x2

Läskigt lätt var det, trodde det skulle ta emot lite iaf. Det här kommer gå riktigt bra då HSPU är ju en dans på rosor.

B.Death by HSPU

12min+12HSPU

Även om HSPU är lätt så är det ju inte dumt att öva på det. Körde t.om. minut 10 strikt, kippade resten. Väldigt snabb på de strikta, 1sekund per HSPU. Ordentligt pumpad i mina redan sargade triceps efter.

C.Bålträning

AMRAP 45sekunder Toes through rings(30st) vila 1min AMRAP 30 sekunder(20st)

Galet mycket lättare än TTB.

Avslutade med lite gående planka med viktväst.

2 kommentarer:

Sam sa...

ska bli kul att följa din väg mot tävlingen :)
en i lyftarklubben har haft problem med sår/smällar på sitt nyckelben, han klistrar fast ne slags hård skumgummibit där när han tränar, ja och kör max 3-5 tunga stötar per pass med.
kanske något att testa med något tjockare skydd där?

David Englund sa...

Jag har ett specialplåster, viktigaste dock för att få ärret att läka är att inte irritera det. Tror det blir bättre och bättre, tac kför tips ändå kanske ska bygga någon skumgummigrej kanske :)