måndag 5 november 2012

Mr.Tennis

Mr.Tennis=En person med en skada som inte tänker efter och gör en rörelse som uppenbart inte är bra för denne.

För mycket av det goda i helgen, 74kg morgonvikt idag, nästan 7kg up pfrån DM, nä nu får det vara nog.

Träning

A.Enarmssnatch

22kgx3/3 30kgx3/3

Kan ju inte rycka vanligt med handen, tänkte om jag kunde köra lite DB snatch. Gick ok på 22kg, 30kg gjorde ont, bröt direkt.

B.Snatchpull

40kgx3 60kgx3 70kgx2x3 80kgx2 90kgx2 100kgx1x3

Fokus på snabbt från golvet, pang med mycket knäextension i topp. Höll positionerna bra, kan panga mer i toppen.

C.3 Frontsquat+ 3 boxjump 60cm



113kg 115kg 118kg 3RM PR 120kg 3RM PR

Skön känsla, FS har verkligen släppt. Kändes inte ens i ljumsken/höften idag. Fick lätt rullgardin efter den andra på 120 men det gick bra ändå.

D.Nasty girls

3 varv på tid av:

50 airsquats
7 MU
10 Hang powerclean 60kg

Tid:5:53min PR

Bra flyt fram till första HPC, ingen känsla alls, kunde inte vända dem med tempo och det blev fula curls istället. Vid varje HPC ilade det fint i handen. Brände igenom andra varvets AS och MU, samma sak igen på HPC. La ned stången efter 6 reps och tänkte vara smart och skona handen. Gick runt i 45 sekunder, insåg hur lack jag skulle vara på mig själv i efterhand och flög på stången igen och slutförde passet.
Ska bli kul att testa passet med frisk hand och lite flås, sub 5min får vara drömgränsen.

E.Backextensions

2x15

F.Enbenshöftlyft

8/8x2

G.Lite lek ca en timme efter passet, 21 strikta PU och 6 parallette-HSPU.

Inga kommentarer: