söndag 18 november 2012

Tiden rinner iväg

Halsen nästan helt bra, skönt, irriterande att man kan gå med sådan där skit i typ 10 dagar.

Träning

A.Backsquat

116,5kgx5x5

Varje set följdes av ett knäböjshopp+1 vertikalhopp+längdhopp. Vikten kändes väldigt lätt, ska försöka hålla samma tempo varje gång 10X0.
Testade lowbar ett tag sedan slutet av sommaren, insett (än en gång) att det inte är min melodi så nu kör jag vanliga böj igen.
Nu jävlar måste böjen släppa lite, har bara 1,5 månad på mig....

B.Deadlift

120kgx3 127,5kgx2 136kgx1 127,5kgx3 136kgx2 145kgx1

Tänkte köra andra DL varianter den här cykeln, men varför det? Blev ju nytt PR i DL senast och vändningarna kändes lätta från marken i torsdags, mål uppnått.
A och B inklusive uppvärmning tog ca 1,5 timme, måste bli bättring där.

C.15-12-9 reps på tid av:

Clean 60kg
HSPU

Tid:6:08min

Usch vad jobbigt, har inte kört sånna här hemskheter på år och dar. Hade mer kapacitet, men hade behövt sparring, vek ned mig för att det gjorde ont.

D.15 thrusters+15 PUx2 var fjärde minut.

42s 42s

Långsammare än senast, men C brände verkligen död på mina lår. Smärtbilden för min hand har förändrats, för två veckor sedan kunde jag inte öppna en syltburk, men kunde köra thrusters. Idag kände jag av thrusters. Det får bli lugnt med dem ett tag.

E.Backextensions

3x15

Lika tungt som vanligt, helt säkert på att det är bra för mig.

Inga kommentarer: