torsdag 6 juni 2013

Börjar bli en chimp igen!

Kroppsvikt på 75kg, håller på att försvinna, det är bra då kanske gymnastiska konsterna blir lättare.

Träning

A.Hang powersnatch

30kgx3x4

Känns ok, bättre inåtrotation, svårt att dra nära när jag kör på känsla och utan spegel dock. Mer övning.

B1.Bänkpress med stopp Jämna minuter i 10 min

85kgx4x5

Kändes väldigt bra, lättare än 82,5kg förra veckan. Börjar komma in i stoppet känns det som, tyckte det var galet tungt när jag började med det för några veckor sedan.

B2.2 set tucked front lever row+3 set invertedrow(liggande ) rodd ojämna minuter i 10 min

typ 3-4 st på FL R och 3x10 på IR

Horisontaldraget behöver underhållas.

C1.20 dips Jämna minuter i 10 min

Gick precis. Kommer nog lägga på en lätt vikt tex en hantel mellan låren. Känns meningslöst att göra mer än 20 reps.

C2.Stångcurl+ 1 set hantelrodd på varje arm ojämna minuter i 10 min

25kgx8x3 36kgx12/12

Hemsk kombination med dipsen, armarna superpumpade. Hantelrodden drygast för greppet.

D.5 varv på tid av:

12 TTB
12 WB( ej fulldjup squat) 2,9m 9kg boll
500m airdyne

Tid:13:10min

Börjar bli bra på kroppsvikt igen, allt obrutet även om TTB sved i magen sista varvet.

E.20 burpee-MU på tid

Tid:4:30min

Ganska flåsigt. Irriterande med fladdrande ringar också. Värst var dock ringdipen i MU efter allt pressarbete innan samt burpeen.

F.Enarms handstående mot vägg

3 omgångar om ca 10 sekunder per arm. Bra med lite axelstab.

Inga kommentarer: