torsdag 13 juni 2013

Veckans favoritpass!

Börjar bli lite sliten i axlarna, faktiskt så tror jag att de 190 armhävningarna i söndags och inte helt opti sömn efter det är orsaken. Axelleden belastas ju en del i mitt nuvarande program....

Pass 1

A1.Bänkpress med stopp varje jämn minut i 10 min

87,5kgx4x5

Börjar älska bänkpress med stopp, att göra 5 st fyror varannan minut på 87,5kg är normalt sett inte helt enkelt utan stopp för mig heller. Känner mig stark.

A2. trapbar Deadlift varje ojämn minut i 10 min

60kgx3x5

Börjar lätt. Snällare vinklare för rygg. Lite som en pause squat. Fokus på bålanspänning och driv med sätet.

B1. Bar Dips varje jämn minut i 10 min

21x5

Inga problem, lättare än 20 st förra veckan. Som sagt hantel mellan benen nästa gång tror jag.

B2.  inverted row+ stångcurl varje jämn minut i 10 min

Inverted row 3x10 stångcurl 27kgx8x2

Inverted row grymt, bättre med stång än ringar. Curl sjuk pumpi biceps.

C.Hantelrodd

38kgx12/12

Greppet som gav vika.

D.Enbens pauspistoler

3x5 på vänstern

Vek, behöver stärkas.

Pass 2

A. 3 hang powersnatch+5 OHS

20kgx1x3

B.AMRAP 15 min av:

3-6-9-12-15-18....osv

TTB
WB 9kg
KBS 24kg

Resultat:21 wb

Tog det lugnt och försiktigt, första gången jag knäböjer eller svingar på över en månad. Gick bra, kändes bra både under och efter. Väldigt svettigt, inte så flåsigt dock, har några växlar till.

C.Hollow

30 sekunder på/30 sekunder avx3

D.Enbensplanka

30på/30av sekunderx2 per sida

Bra bål, hollow jobbigt.

E1.Enarms handstående 10 sekunder/10sekunderx3

Tufft på vänster

E2.X-band walks typ 6 m i vardera riktningx3




Inga kommentarer: