torsdag 27 juni 2013

Sömnen gör stor skillnad!

Sovit som ett litet barn två nätter i sträck. Vaknat med grus i ögonen som behövs gnuggas bort.

Pass 1

Pass 1

A1.Bänkpress med stopp på bröstet Jämna minuter i 10 min

92,5kgx3x5

Kändes lättare än 90kg förra veckan, bra!

A2. Powerclean TnG Ojämna minuter i 10 min

70kgx5x5
Fortfrarande väldigt lätt. Bra stångbana och balans.

B1.Dips Jämna minuter i 10 min

5kgx17x5

Bättre känsla än förra veckan, mer "pump" fortfarande lätt.

B2.Trapbar Deadlift  Ojämna minuter i 10 min

100kgx3x5

Ännu bättre kontakt med sätet idag. Undrar dock om det ger någon överföring alls til lvanlig DL.


Pass 2

 A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3x4

Fortfarande bra. Börjar dock bli lite vikt så jag måste fokusera lite till. Fokus dra nära kropp och räta knä och höft.
B.Frontlever träning

Övade på utsträckt kropp i hollow men inte hela vägen ned utan ca 20 cm ovanför horisontallinjen med fötterna. Ca 5-10 sekunder åt gången.

C.5 varv på tid av:

 15 UB Wallball 9kg
3 MU

Tid:5:47min

Behöver öva WB, satte en UB regel också så att jag inte skulle släppa bollen som jag brukar göra när jag känner mig ynklig.
3 MU lite i det minsta laget, men ville jobba på kipp och framför allt WB.
När jag körde 21-15-9 i tisdags började jag få panik och ville där ifrån, nu var jag itne ens nära fail på WB, bra med sömn!

D.OTM i 10 min:

5 burpees
12m prowlerpush 40kg
12m sleddrag 40kg

Check


Första varvet på 30 sekunder, andra 38 sedan ramlade jag ned på något slags steadystate tempo på 48-50 sekunder per varv som höll hela vägen in i mål.

E.Fällknivar med 2 sekunder hollow i botten av varje, 5x10 30 sekunder vila

3x10+ 6 reps

Behöver jag verkligen öva på, dynamiskt magarbete, det är det jag failar på i TTB. Bra övning detta, sliter inte på händer eller axlar.

F.Hantelrodd

36kgx20/20

Greppet är ju en av de saker som direkt påverkas av dagsformen. Kvitto på det här, tappade nästa 15x38 ur handen förra veckan, Jag var inte ens nära fail här idag, slutade bara för jag hade nått "målet"

G.Trap-3 raises med stång

5kgx12x4

Nu hoppas på mer skön sömn!

Inga kommentarer: