söndag 9 juni 2013

Första filmen på länge och metcon-formen börjar komma!

Vin eller Öl varje dag vid grillen den här veckan(dvs 5 dagar) ska testa att frångå den dieten nästa vecka.

A.E2M i 10 min Övning Korset

Körde 10 sekunder holds med armarna i 50-60 grader, de tre första. Sedan på de två sista testade jag fullt kors, gick ju sådär, rätt tungt som man ser på filmen.  Jag skyller på att jag redan var trött efter alla holds :)



Ser att vänster axel inte rör sig som den ska, inskränkt abduktion, måste åtgärdas. Upplever dock bättre kontroll över ringarna nu, än första gången förra veckan då jag testade. Ok kanske inte bästa att varva korset med frontlever då...

B1.E2M i 10 min dvs 5x( 3 viktade supinerade strikta CTB-PU med paus i topp 29kg+3-4 hang powersnatch 30kg)

Gick bra, även om sista CTB var på håret. Snatcharna känns riktigt bra, kanske tom vågar öka up pdem till 35kg nästa gång.

C.AMRAP 20 min av:

6 CTB
8/8 utfallssteg
10 pushups

Resultat:19 varv+6 CTB

Bra kvitto på metcon-formen. Började bli obekvämt runt minut 13, men hanterbart. Tanken var att fixa 20 varv, men varven i sig även det första tog så pass lång tid att jag tappade det när jag var tvungen attt tejpa ena handen mitt i.
Allt UB även om CTB började bli trötta mot slutet.

D.Hollow position

30 sekunder arbetex3

Vila 30 sekunder första 2 set blev 60 sista då magsyran var hemsk.

E.Sittande utåtrotation

7kgx8/8x2

Axelstab lätt och ofta.




Inga kommentarer: