torsdag 20 juni 2013

Idag fick jag väga 80kilo!

Fortsatt trött, vaknar lite för tidigt. Dessutom är jag dum nog att vara vaken sent på kvällarna också...

Pass 1

A1.Bänkpress med stopp på bröstet Jämna minuter i 10 min

90kgx3x5

87,5kgx4 förra veckan kändes lättare. Inte riktigt återhämtad. Sliten i triceps efter tisdagspasset. Alla set gick dock.

A2. Powerclean TnG Ojämna minuter i 10 min

60kgx5x5

Tyngsta olyn på över en månad. Lätt såklart, fick lite puls mot slutet dock. Extra noggrann med att hålla positioner.

B1.Dips Jämna minuter i 10 min

5kgx15x5

Valde att lägga på vikt nu, ballar ju ur totalt med repsantal också. 15 reps med 5kg är f.ö. lättare än 21 oviktade. Alla set rätt lätta. Märkte att jag var lsiten här med dock, fick inte samma pump som jag brukar få.

B2.Trapbar Deadlift+ 5 inverted row Ojämna minuter i 10 min

80kgx3x5

Gillar verkligen trapbaren. kan starta rörelsen genom att arbeta med sätet. Horisontalrodd alltid nyttigt.

C.Hantelrodd

38kgx15/15

Som sagt, bra greppövning, liksom ramlar ur fingrarna mot slutet.

Pass 2

A.Snatch

40kgx3x2 50kgx3x2

Gick väldigt bra, nöjd med att jag är så moderat med viktökningarna. Håller tekniken. Blir nog 5kg ökning i veckan härifrån.

B.3 varv på tid av:

14 CTB-PU
20 Wallball 9kg

Tid:4:10min PR

Gjorde dennna inför SM 2011 då jag hade bättre flås men var sämre på CTB. CTB gick väldigt bra idag. UB-UB 8-3-3 med väldigt korta pauser sista setet.
Borde haft en tid på ca 3:30 men vek ned mig enormt på WB. UB första, 12-8 andra bara för att jag hade bestämt mig för att bryta. Bröt sista ca 5 ggr. Nä nu blir det dampträning på WB.

C.AMRAP 20 min av:

12m prowlerpush 40kg
12m sleddrag 40kg
3m UB handgående
30 sekunder sidohollow
8 höga svingar 32kg
20mm långsam löpning

Resultat:5 varv+8KBS

Handgåendet blev bara bättre och bättre. Ingen axelfail idag. Sidohollow nyttigt, svag vänster sida. Första svingarna på länge, tyngre 32kg kändes ganska lätt. Löpningen utan känningar, bra.



Inga kommentarer: