tisdag 25 juni 2013

Mest överkropp

Lite ofokuserad träning idag, segstartad uppvärmning och kort om tid för att träna.

Träning

A.Snatch

40kgx3x2 50kgx3x2 55kgx3 60kgx3x2

Kändes inte alls lika bra som det har gjort senaste veckorna när jag började. Trodde först att det var för att jag körde tufft på benen igår. Sen kom jag på att jag inte hade töjt axelns utåtrotatorer. Gjorde det, och rycket kändes fantastiskt igen.

B1.Strikt CTB-PU med paus i topp

33kgx3x3

Lätt, reps kvar i tanken alla set.

B2.Para-HSPU

7 6 5

Så nära på 8 första setet, hade varit PR. Dock väldigt nöjd ändå jämfört med förra veckan då jag fixade 6-5-4. Strikta överkroppsstyrkan kändes ö.h.t. mycket bättre idag.

C.21-15-9 reps på tid av:

Wallball 9kg

TTB

Tid:3:42min PR

Både nöjd och missnöjd. TTB fick brytas varv 2, magen slut från igår gissningsvis. Också axlebov lokaliserad, har haft lite känningar i axeln senaste veckan. Misstänkte CTB, men kändes här solklart. Blir vila från räcke ett tag, lite för mycket av det goda på senaste.
Wallball obrutet och under kontroll, nöjd!

Vila 2min

D.1000m airdyne 80%

Prick 3min, lite småflåsigt utan syra.

Vila 1min

E.5 varv av:

2 MU
4 HSPU
8 KBS 32kg

Ångest inför KBS varje varv, fanns inget att ta i med. Tog för lång tid, typ 5min blankt.

F.Trap-3 raises magliggande på bänkt med 5kg stång 3x10

Kände mig vek, kändes nyttigt.

Inga kommentarer: