onsdag 19 juni 2013

Träning med Mackie

Mackie har tröttnat på att vara fjällgangstern av insjön och ska börja hänga lite här i hufvudstaden igen. Gemensamt pass( til lvissa delar på CF Nordic idag)

Kroppslig status, sov extremt dåligt natten till tisdagen dvs till träningen. DOMS i säte och lår efter all stång igår. Annars märkligt nog full av energi!

Träning

A1.Korset

Skulle egentligen köra varannan minut, men Mackie babblade bort tiden, Kände mig inte så motiverad idag, och dessutom upplevde jag mig svag i axlarna.

A2 Hang powersnatch TnG

30kgx5x5

Fokus var bara att nöta in min nya stångbana, gick bra.

B1.Para-HSPU

6 5 4

Mmm, var svag i axlarna, måste varit svingarna eller goblet igår som spökade. Fixade samma reps förra veckan med endast 1min vila, nu var vilan godtycklig.

B2.Strikta CTB-PU med paus i topp och supinerat grepp

31kgx3x3

Dock stark här, långt ifrån max, 2-3 reps kvar i tanken på sista setet.

C.5 varv på tid av:

500m Airdyne
5 UB MU

Tid:10:58min

Aerobflåsigt, ingen lungpanik. Börjat få en avslappnad synkad kipp vid MU. Har semifalsegrip, inte fullt som tidigare men hänger inte ute i fingrarna heller.

D.5 varv på tid av:

2 RC ca 3,5-3,6m
5 Pushjerk 20kgx2 KB
5 m handstand walk

Tid:6:47min

Bjöd med Mackie på den här han hade planerat att köra liknande saker. Dessutom kul att köra samma, tävlingshornen växer fram då. Blev rätt flåsigt, hade det inte blivit om jag hade kört själv. Mackie spöade mig med ca en minut då jag tvärdox i axlarna brakade bara ihop i HSW. Nu har jag fått upp ok aerob förmåga, nu ska uthålligheten/repståligheten ökas lite.

E1.Hollow 30-40 sekunderx3

E2.Sittande utåtrotation

8kgx8/8x3

Jepp, prehab/rehab.

Inga kommentarer: