lördag 29 juni 2013

Nu får han väl ta och ge sig med alla kors-filmer...

Träning igår och idag, långdragen afterwork igår så hann inte skriva om gårdagen.

Fredagen 130628

Fortfarande väldigt bra sömn, känner mig bortskämd som får 8+timmar tre nätter i rad. Märks under passen.

Träning

A.Airdyne

20x

30 sekunder högt tempo/hög växel(18 min 1-5, 19 min 6-10, 20 min 11-15 och 21 min 16-20)
30 sekunder långsamt

Egentligen ett recoverypass, men också lite mer än så för jag lyckas komma upp i högre och högre puls. Upp på 175 efter sista intervallen. Intressant det där med sömnen. Förra veckan sob jag sämre och kunde inte driva på lika bra och med större ansträngning.

Lördagen 130629

Inte lika mycket sömn av förklarliga skäl, men mckt trevlig gårdag i solen. Dock så uppskattas inte sången "lilla katt" lika mycket 07.00 efter en sådan kväll. Lite trött, ändå fullt med energi inför träningen då jag hade fått en väldigt bra start på helgen, både gårdagen och innan min träning idag på förmiddagen. Gillar när allt bra klaffar.

Träning

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3x3

Bra stångbana, nu måste jag trycka liter mer ned benen i toppen också.

B1.1 powerclean+3 pause frontsquat+1 jerk

80kgx1x3

Lättare än 70kg förra veckan. Fortfarande andnöd inför jerk. Bra explosivitet i FS trots paus.

B2.Korset-progression



Går bättre och bättre, fick ordning på pectoralis minor med hjälp av en fantatisk massage i torsdags. Gör att jag lättare låser vänster axel. Snart sitter korset.

C.På tid:

21-15-9 reps av :

djupa vändningar 40kg
armhävningar

direkt följt av:

21-15-9 reps av:

Wallball 9kg
armhävningar

Tid:9:45min

Första gången jag kör stång i metcon på 2 månader. Kändes bra, dryygt oavsett vikt på stången. Nästan obrutet på vändningar. Amrhävningar obrutet första 21-15-9 sen andra vändan delades varje varv på 3. Wallballs obrutna. verkar som man kommer in i övningen snabbt, innan var jag nog bara så kass på dem för att jag aldrig körde dem :)

D.Blev sugen på att testa lite tyngre TnG vändningar då jag såg Andreas köra lactic endurance. Först en lätt sjua på 60kg. Sedan

På tid :

8 60kg djupa vändningar
11 CTB-PU
12 burpees

1:07min

Jobbigt, men inga problem. CTB lätta som fan och kändes inte i axeln, bara TTB som känns. Burpees alltid drygt men 10 snabba iaf.

Nu äntligen kommit upp till efterlängtad delsboweekend!


Inga kommentarer: