måndag 24 juni 2013

Kort och bra lårboost!

Upp tidigt idag, fel på bilen och 07.00 var den tydligen inbokad. Sen lite jobb som blev utdraget, men jag kom iaf till träningen full av energi!

Träning

A.4 varv totalt, varje var femte minut av:

12m prowlerpush 140kg
12m backande sleddrag 140kg
20 gående utfallssteg med 2 st frontrackade KB 16kgx2

Jag tog ingen tid på varje del. Märker dock att jag har blivit starkare i släden, fick grepp om golvet med fötterna på ett helt annat sätt idag, fanns något att trycka på med liksom. Lika hemskt att andas och för låren ändå. Det skulle vara kul att kunna dra dne på en längre raksträcka.
Väldigt pumpade lår efter, blev tvungen att sitta på airdyne i 5 min för att få bort syran.

B1.Paus pistol

Vä 3 set om 5 Hö 1 set om 5

Har lyckats bygga upp VMO på vänster lår igen, mycket nöjd. Vä kräver dock fortfarande mer uppmärksamhet

B2.Enbens höftlyft

10/10x3

Här behöver höger mer uppmärksamhet, svårt att få kontakt med höger säte och märker att jag har svårt att få ut hö. knä vid böj och utfall.

C.Hollow varianter

Körde 3-4 set om 15 sekunder liggande på en bänk, med höften och halva ländryggen liggande utanför ,tufft!
Avslutade sen med 30/30x3 vanlig hollow, brände fint det med.

Inga kommentarer: