lördag 18 juli 2009

2 träningspass på mindre än 15 min

Joel kom till mitt och Marinas sommarboende vid Nacka strand. Drack lite eftermiddagskaffe sen var det dags att leta upp ett lämpligt träd att hänga upp ringarna i.
Hittade 2 helt ok grenar i skogen utanför altanen. Den ena var ovanför ett ca 10m högt stup, hade varit coolt att köra MU där, men vi kom överens om att det inte var värt risken.
Den andra grenen var lite sned, men var helt ok.

30 muscleups på tid

Tid:6:33min



Grenen var som sagt sned, vilket gjorde att jag drogs till höger varje rep. Tänkte dela upp det i singlar, men höll för lågt tempo i början för att få en bra sluttid. Vilket fall, verkar stå still lite i Muscleup:andet.

Lyckades dra bort lite skinn mellan tummen och pekfingret på högerhanden. samt när jag tog bort tejpen så såg jag att även handlederna hade fått sitt. Hur gick det till egentligen?

Sen körde Joel en modifierad variant av 30 MU.

Vi ville träna mer och jag var sugen på att hosta upp lungorna så jag testade en modifierad variant av Björns cirkel:

5 varv av

Air-squats, 20 reps

Chest to bar Pull ups, 9 reps

Burpees, 5 reps

HSPUs, 3 reps

Tid:6:53 min

Hostade tyvärr inte upp lungorna, men svettigt var det. Altt obrutet förutom pullupsen, de är rätt knepiga jämfört med vanliga pullus och där är jag ändå ingen haksträckare.

Kosten
14.30 Kaffe med mjölk
15.00 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
17.30 Blomkålsmos och 8 strömmingar,fick inte större fångst idag :(
19.30 Pilgrimsmusslor, 1 glas champagne
6 st lammkotletter med fårostsallad och tzatziki, 1 glas rött
Lite jordgubb/marängtårta med extra jordgubbar på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha grottmannen! "Fick inte större fångst idag" - I like! :D
Hur ni kunde banga på att ha livet som insats på MU's över stupet hajjar jag inte, ta med mig nästa gång så kör jag... ;)

Ingen hinderbana för mig imorrn, vilodag etc men nästa vecka?

David Englund sa...

Jepp grottman it is, Var på väg nd idag med, men bangade p.g.a. vädret.
Det var egentligen inte jga som bangade, det var Joel, men jag höll med honom att det vr ganska vettigt att inte köraa över stupet :)