tisdag 7 juli 2009

Sjätte dagen i rad "Lite" Frontböj

Tränat 6 dagar i rad och var egentligen inte alls sugen på Helen i Rålis som jag hade lovat Chris. Dessutom gräsligt trött i hela bålen efter gårdagens presswod, känner i djup revbensmuskulatur och Rhomber vid varje andetag.

Blev glad när Chris ringde och bangade Helen av samma andledningar som jag hade. Övertalade honom att vi skulle köra en skalad variant av dagens istället.

21-18-15-12-9-6-3

Frontsquat 70kg
GHD situps

Vi använde samma stång, så för att få lite tempo så bröt de 3 första seten FS 7-7-7,6-6-6,5-5-5 där vi körde varannan repsomgång. Resterande set bröt vi 6-6,5-4,3. Körde allt utan pauser, bytte plats direkt när den andra var klar med sina reps.

Körde dessutom FS i mina fivefingers, kändes lite ovant då jag har använt mina lyftarpjuck till dem de senaste månaderna.

GHD situps bröt vi första på samma sätt för 21 11-10, men då de var lätta och det var mer bökigt att byta plats så resten blev obrutna. Vi hade dock inte full ROM på dem, använde en träningsbänk och skivstången från frontsquatsen som fotfäste.

Passet i sin helhet var varken särskillt flåsigt eller mjölksyrasamlare, ibland lite tungt i frontsquaten,men mest en gnetig genomkörare. Även fast mina ben kommer att tycka annorlunda imorrn.
Hade man kört själv och ökat tempot(vilket jag tur nog inte gjorde) så hade jag nog haft helt andra åsikter.

Tid:36:30min

Lite bonusträning efter 4x5sek onearm lockoffs på varje arm samt max antal okippade breda pronerande pullups efter dem, 15 st. Nöjd med dem då lockoffs sliter enormt på biceps.

Kosten
12.30 kvarg,jordgubbar,valnötter,linfrön, 2 morötter
15.00 träning
16.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
20.30 Lammfärsbiffar med rödvinssås, tzatziki kokt brocollio blomkål. En fet portion protein-chokladpudding somm dessert.

4 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Du väljer bort ett ganska bekvämt pass, för ett horribelt högvolympass, men anledningen trötthet? Jag hajjar nada.

David Englund sa...

Just högvolymen var det som talade emot. Fast det var bara lokalt i musklerna som jag trött, speciellt trapz och de får ju jobba en del när höften inte räcker till vid höga svingar. Benen var pigga och glada.
Dessutom har min uppkörda handflata inte läkt helt vilket inte heller är opti för svingar och PU.
Sedan är Helen mycket mer pannbenskrävande än det jag gjorde idag och det var skönt och ta en liten paus fårn det med.

Anonym sa...

Skönt och lagom är väl en bra beskrivning för dagens pass tycker jag...
Jag har redan skrivit upp allt jag ska handla på telefonen så imorrn blir det bakpulvershopping efter tennisen! :D

Jonna sa...

Vad tror du om detta? http://www.logsitall.com/login_new.asp?l=12