måndag 20 juli 2009

Ofrivillig variant av "Heavy Lynne"

Tränade med Julio Bello, anpassade mig efter det han hade tänkt att träna.
150 reps press och 50 Pullups igår, vad kan vara ett bättre val än tunga bänkar och viktade pullups.

Varvade bänkpressen med pullups.

Bänkpress 4x4 90 kg 3x90kg

Hade nog klarat 4 reps sista setet om inte Bello hade kört Arnoldpsykologi mot mig. När jag hade kört 3 reps sa den jäveln:På din signal hjälper jag till! vilket betyder: Du kommer inte klara sista repen så säg till så får du hjälp. Då var det ju givetvis tvärkört.

Pullups
5x32kg 3x40kg 2x2x44kg 0x52kg(Näsa över stång)

Inte smartaste att maxa en singel efter allt annat, men man måste ju försöka!

L-pullups
13 reps(PR)
Benen skakade ordentligt de sista 3 repsen.

Kosten
12.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkål
15.45 Träning
16.45 Brownie,vispgrädde,3 ägg,4 morötter
21.00 Kyckling med cremefraicheröra och brocolli,proteindrink med gammeldagsmjölk, macadamianötter, en bit mörk choklad, lite saltlakrits

5 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Starkt, David!

Martin Altemark sa...

Ja, lillen är ju stark! Bra jobbat David!

David Englund sa...

Joel:Tackar, dags att köra mer viktade pullups för mig, har slarvat med dem på senaste!

Martin: Ja, jag försöker ju iaf. Vadå "Lillen", syftar du på våran enorma åldersskillnad? ;)

Martin Altemark sa...

AppAppApp! Här hoppar jag på din vikt, helt oskyldigt, och så svarar du sådär otrevligt!

INTE okej!

David Englund sa...

Haha, chilla lite! Ger man sig in i leken får man leken tåla ;)