tisdag 29 december 2009

Årsmålsfiasko!

Kollade mainsite inatt innan jag somnade, 5 km rodd igen, Hej Tack(inte för att jag gjorde den förra vändan men ändå). Ingen mainsite för mig på ett tag nu, lutar åt OPTs fas nu fram till 24/1.

Nu skulle ju iaf dagens pass göras, ländryggen blev inte piggare av gårdagens pass samt att benen är väldigt trötta. Rätt trött i armar,lats och bröst också men relativt sett så var jag fräschare där. Ingen bål eller ben idag alltså. Dessutom kort om tid, så vad kunde bli bättre än 30 MU på tid uppe vinden?

Värmde upp i lägenheten, på med mössa,t-shirts,shorts och upp på vinden. Hade missbedömt hur kallt det var, mycket möjligt att det var minusgrader däruppe. Hängde up ringarna huttrande och satte igång.

30 muscle-ups for time

Inledde rätt hårt med en femma och en fyra, 2 st treor för att sedan missa den artonde. Singlar efter det, försökte mig på en tvåa, men missade även nummer 28.

Kom i mål på 4:55min(trodde jag), var hur nöjd som helst att jag hade kammat hem ett annat årsmål. Kontrollkollade filmen i efterhand,29 reps! Kollade igen, jajamänsan 29 reps! Riktigt bittert! Ja, jag får väl ta en revansch på den här innan sydafrika eller nått.

Kosten
11.30 träning
11.50 Brownie,vispgrädde
14.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morötter
19.30 Cashewnötter och mandlar. Brännvinsost med fikonmarmelad. Rostbiff med vitlökssmör. Vitkålssallad. Avocado.

3 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

funderar också på OPTs programmering...
Rycker in den 18:e så det passar rätt hyfsat framtills dess.
Dock så har MP +lite extra gett mig rätt bra resultat på sista tiden.

Unknown sa...

Fiasko var fel ordval, lät ändå som en framgång i sig, eller var målet just under 5 minuter? ja då kan jag fatta att du blev besviken.

Körde enarmsCindy idag, kramp i framsida lår efter, otränad men det var kul :)

David Englund sa...

Charlie:Samma grej fungerar rätt bra för mig också, men jag ville bara testa något nytt. Jag får se om jag fortsätter efter den här fasen.

Sam:Precis, målet var precis under 5 min, men ffa så gjorde jag ju inte ens hela passet. Det är ju nästan som att vända upp en stång och sedan stöta upp den halvvägs och räkna det som en C&J, nästan :)

Har du blivit en hejare på enarmspu nu eller? Det måste kännas som fan i armen idag?