torsdag 31 december 2009

En kvart om dagen gör kroppen glad!

OPT dags igen och jag var ju givetvis tvungen att ringa OPT-proffset Martin för att veta exakt vad jag skulle göra.

A. Jobba snabbt upp till en tung singel powerclean(ej 1RM)max 7 minuter

Hade glömt både skor och magnesium, skor inte så farligt däremot svårt att hålla tumlås utan magnesium.
50-60-70-75-80-83kg
Sista lyftet var inte särskillt tungt, borde ha gått tyngre fast tiden tog slut. Kom ihåg börja tyngre och dra färre lyft nästa gång.

1 minuts vila

B. 1-10 CTB Pullups-stege med obrutna set.
Tid:3.50min
Borde ha kört på med ett högre tempo, man skulle vara nära fail sista seten det var inte jag.

1 minuts vila

C. AMRAP Hantel(2x12kg) Burpees in 2 minutes. Bröstet ska nudda golvet vid varje rep.

24st
Hade glömt klockan bakom mig så jag var tvungen att hämta den mitt i. Missade väl 1-2 reps där. Drygt med rullande hantlar också, blev en lite excentrisk hantelflye i varje rep, kändes lite i axeln.

Ganska bekvämt pass, mycket snällare än igår.

Gott Nytt år alla!

Kosten
11.00 Träning
12.00 Brownie,vispgrädde,morot
15.30 Kvarg,bär,linfrön,nötter,morot,vitkålssallad.
20.30 Gåslever med fikonmarmelad,machesallad på toast.
oxfilé,rödvinssås,potatisgratäng,sallad
Gino och givetvis massa bubbel

Inga kommentarer: