onsdag 30 december 2009

Det obekväma startar tydligen i Sunnersta!

Passade på att få en sista semestertripp innan det här året var till ända, så varför inte ta det där besöket hos Martin i norrland(allt norr om Sthlm)som vi har snackat om i typ 1 år.

När jag kom fram var Björn också på plats, men han ville inte vara med och träna idag, vi tar det nästa gång Björn.

Jag och Martin tog oss till UIFs Gym för att köra dagens pass(Martins första). Bra gym, tror inte att de saknade något alls.

Nåja på plats var det dags för mig att träda in i OPTs programmering.

3 varv av
12 sumo deadlift highpulls med 55kg,
1:30 rodd i 90% tempo.
Två minuters vila mellan varven:

obrutet – 6/3/3 – 3/3/3/3
Rodden höll jag i genomsnitt ca 1:55min alla varv.
Tunga SDHP, inte alls van vid övningen.

vilade 2 minuter

3 varv av
12 hantel thrusters (16,2kg)
AMRAP 60 sekunder double-unders
Två minuters vila mellan varven:

obrutet – 19, obrutet – 14, obrutet – 14
Thrusters kändes riktigt bra, bra explosivitet. DU gick bättre än vanligt, lånade Martins Buddy-lee rep så var ju trots allt hopprepsdopad :)

vilade 2 minuter

3 ronder så snabbt som möjligt av
20 box jumps unbroken (48cm)
25 situps.

Råkade bli lite lägre än vad det skulle vara då jag hade missat att lägga 2 viktplattor under alla bänkens ben och jag upptäckte det när det var dags att köra. Körde allt så gott som obrutet, lite balanskorrigeringar i botten av boxjumps så det blev inte direkt någon touch n go rakt igenom.

När jag läste om passet på pappret innan så frågade jag Martin om det var en mjukstart av OPTs fas. Jag tar tillbaka det nu.

Snabbvisit på affären för att dra vidare till Martin och fixa lite mat(gissa vem som fick sätta på sig kockmössan?) Efter vi hade smält maten var det dags för Martin att ge sig på OPTs pass.
Tyckte givetvis att han borde ha kört med de 2 minuters vila mellan varje couplet som Martin hade lurat på mig att göra, men med en mage i olag och ett tidigare pass på dagen så fick han dispens ;)
Imponerande att se någon driva på så hårt bara några timmar efter ett tidigare tufft pass.

Tack för idag Martin, jag hade riktigt trevligt! Vi får ta en heldag nästa gång.

Kosten
13.00 Träning
14.00 1 äpple,nötter och russin
16.30 Köttfärsbiffar med fetaostsallad.
21.00 Rostbiff,brännvinsost,mandlar,cashewnötter,vitkålssallad.

5 kommentarer:

rackempackem sa...

kul att du är igång! tydligen så är det inte specificerat att det ska vara två minuter mellan dom olika dubbletterna utan det är lite mer fri vila, så det va ju extra imponerande att du gjorde det! kan vara lite förvirrade skrivet ibland av den där OPT.

Bear sa...

Bra jobbat, och ja, det sved att lämna er åt allt det roliga. En annan behövde ju flytta. Men nästa gång som sagt!

David Englund sa...

Ludde:Jag tolkade det som fri vila, men Martin den jäveln sa att jag skulle lära mig att läsa min OPT och att det stod helt klart och tydligt att det var 2 min vila som gällde :)
Sätt igång och ta dig i fas nu om du ska köra OPT, så vi kan köra samma pass nästa vecka!

Björn:Det var lika bra Björn, mer mat till mig :)

Martin Altemark sa...

Hoho, sorry bout that!

Tack för peppningen igår. Höll på att gå under på den där saken!

Bear sa...

Haha, "+"et var väl en ganska tydlig indikation att det åtminstone inte var 2 min vila som gällde mellan dubletterna? Annars hade det väl stått som A. B. C. delar och då skulle 2 min vila gällt mellan alla set / den sista. Fan, jag börjar ju få lite kläm på det där, hoho.

Men det är klart, svårt att argumentera med OG-OPTop-dawg Martin ;)