torsdag 24 december 2009

Att vara obekväm med det obekväma på julafton!

Fin träningsvärk i säte,fram- och baklår efter Diane. Riktigt nice då det var länge sedan jag hade träningsvärk.

Idag blev det en snabb träning innan julaftonsfirandet.

Vägde in mig innan träningspasset 67,5kg.

WU
500m rodd
dynamisk rörlighet

Träning

3 snatchbalance 40kg på minuten i 5 min.

Hade egentligen tänkt att köra i 10 min men jag var redan sen så jag fick korta ned den delen. Rätt svår övning, gick dock bättre än senast. Lyckades komma ned på bra djup innan jag fångade stången.

Front Squat 1-10-1-20-1-30 reps

100kg 75kg 95kg 60kg 95kg 50kg

Totalt:475kg

Alla lyft var i botten, alltså lår mot vad. 100kg singeln gick precis upp, 100,5kg hade inte gått. Hade egentligen tänkt att köra på lägre vikter på högrepsseten, men jag valde att få det lite tufft och obekvämt.
75kg var helt ok, där hade det nog gått med 80kg. 60kg var lätt det tuffaste seten då det både tog på pannbenet och styrkan. 50kg blev tufft efter 13 reps, men det var bara att gneta sig i mål, jag hade nog kunnat smällt av 40 reps kändes som att det mest var pannben. Mycket syra i låren.

Kosten
11.30 Träning
13.30-20.30
Risgrynsgröt,vispgrädde,hembakat knäckebröd,senaps-,vitlöks-och inlagd sill,potatis,janssons,köttbullar,skinka, svagdricka,glögg,saint agur på pepparkaka,brännvinsost,svampstuvning,någon polsk korv,ägg,apelsin,mörk choklad,kanderademandlar,pistagenötter,appelstrudel,vallmokaka,cheesecake,stenugnsbakad baguette,revbensspjäll, borstj med svamp/korvfylld pasta.biggos(felstavat,något polskt)rödbetssallad,köttbullar igen, givetvis stora kvantiteter av allt.

Det här var rätt obekvämt också faktiskt, var rädd att jag hade sprängt magsäcken eller något.

Invägning 21.30 73,9kg 73,9-67,5=6,4kg uppgång från morgon till kväll(PR)

4 kommentarer:

Bear sa...

Najs, låter som om du hade det tyngsta passet hittills på julafton. Glömde väga in mig på morgonen men det verkar som om min uppgång bara var hälften av din, äsch då! :)

Richard sa...

Ha ha, skönt med et konstant matintag från 13:30 till 20:30. Jag glömde också att väga mig men hade aldrig matchat din uppgång.

God fortsättning!

Förresten tycker jag din Diane så jättebra ut. Dina HSPUs såg lätta ut.

Anonym sa...

God Jul BIG Dave! ;)
Det där kan ju va något av dina mest imponerande rekord faktiskt, tycker du ska slänga dig in i gymmet o prova en Linda på din nya "matchvikt"! :D

David Englund sa...

Bear:Jepp det var nog årets tuffaste dag, men nu är den över, vi får se hur länge jag ligger kvar på den vikten :)

Richard:Du får ta igen det idag, kom du fram på vad du skulle handla till slut i affären? ;)

Chris:Jag äter Linda till frukost vilken dag som helst rxd som Big Dave!
om man inte ska överdriva så ska jag iaf försöka hamna på 70kg stabilt kvalitativt innan jag kommer ned.