torsdag 3 december 2009

Enarmade banditer...

Eller hantelthrusters kan man också kalla dem! Helt fruktansvärda, iaf för min vänstra axel vilken jag har noll stabilitet i sen jag skadade den. Jag måste verkligen rehab träna den mer. Varför gnäller jag så mycket om hantelthrusters idag, jo för att de ingick i dagens träning.

Using a single 28kg dumbbell for both thrusters and pull-ups, 3 rounds, 15-12-9 reps of:
Thrusters right arm
Thrusters left arm
"One-hand" pull-up right arm (left hand grabs the right wrist)
"One-hand" pull-up left arm (right hand grabs the left wrist)

Tid:20:50min

Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig, då jag aldrig har kört enhands-PU förut. Råkade av misstag skala dem, såg inte att de skulle vara viktade förrän nu i efterhand. Tyckte väl att de var lite väl lätta, delade upp varje set i 3 delar förutom sista vändan vilken jag delade i 2 delar.

Thrusters gick helt ok på höger arm, varje set delades i 3 delar men vänstern var katastrof. Inledde med en femma där för att resten av passet gneta med tvåor. Sammanlagd tid för vänster arms thrusters var nästan 7min!

Axeln helt skadad nu, alltså inte led eller senor utan skinnet som är helt rött och flått för att jag inte klarade av att bromsa den på vänster sida.

Kosten
15.30 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,vitkål,3 ägg
21.00 500g rostbiff med vitlökssmör,broccoli. Honungsrostade mandlar.

2 kommentarer:

Bear sa...

Lagom tills man hoppar av så mixar de upp mainsite, roligt att se!

David Englund sa...

Började ledsna lite på mainsites ibland konstiga programmering, har kastat lite lystna ögon mot anda programmeringar så huxflux dyker ett sånt här kul pass upp!