lördag 12 december 2009

Första officiella CFT

Inte alls upplagd för CFT idag. Känner fortfarande av ryggen sedan söndagens marklyft, kanske tog mig vatten över huvudet där ändå. Kände mig faktiskt inte ärskillt pig i benen heller och axeln har ju inte fungerat som den ska sedan oktober så det var väldigt nära att jag bangade dagens. Fast jag har gett mig fan på att följa mainsite nu, så inga ursäkter accepteras, det var bara att bita ihop.

WU
500m rodd
dynamisk rörlighet
backsquat 20-100kg
shoulderpress 20-60kg

Kändes lite i axeln, men mycket mindre än vad det har gjort innan så jag bestämde för att ge även shoulderpress en chans.

"CrossFit Total"

Back squat, 1 rep

1x110kg 1x120kg 0x127,5kg

Förväntat, men lite missnöjd då jag inte gillar när jag inte sätter nya PR.

Shoulder Press, 1 rep

1x65kg(råkade kicka lite) 1x65kg 1x67,5kg

Sjukt nöjd, helt klart över vad jag hade förväntat mig med en skadad axel samt gårdagens ringpushups.

Deadlift, 1 rep

1x120kg 1x130kg 0x140kg 4x120kg

Formen på 130 var inte ens helt perfekt, något är inte som det ska. 140 lyfte faktiskt från marken(första gången), men jag vågade inte fullfölja. Avslutade med ett kvalitéts-set på 120kg, rätt klent där med också.

Totalt:317,5kg

Rörlighets/teknikträning Frontsquat 5x10 40kg ca 45-60sek mellan varje set

Film enbart för dig Askia ;)



Ländryggsträning Backextension 4x8

Och nej, inga extra viktersorgligt,men sant.

Kosten
14.00 Träning
15.45 Brownie,vispgrädde,äpple,vitkål
18.30 Middag hemma hos Pappa. 1 hel kyckling, 3oo gram torskfilé med pappas smarriga panering, ett gäng vinbladsdolmar. Ugnsrostad squash,auberguine,parika,lök.
21.00 pizza,Godis,saffransbulle,ett gäng clementiner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, nu förstår jag precis "sliten i ryggen sen massa marklyft så jag kör lite volymträning på länden"? ;)
Jag ska nog prova den här på Virgin Active i veckan!

David Englund sa...

Jag har aldrig utgett mig för att vara smart ;)
Länden ska piskas isolerat ofta nu tills den lutar gnälla!

Richard sa...

Tycker det såg bra ut trots din "trasiga" kropp. Sen kan man ju inte ta pb varje gång : )