söndag 17 januari 2010

Att må dåligt

Fyllde på efter pass nr.1 med en stor portion tacopaj med grönt och rött vatten(isbergsallad,gurka och tomat) toppat med lite gräddfil samt några dadlar till det.

Låg och degade några timmar på det och kände mig helt ok inför pass nr.2

for time;
50 KBS - 2/1.5 pd
20 GHD sit ups
10 box jumps - 30/24"
40 KBS - 2/1.5 pd
20 GHD sit ups
20 box jumps - 30/24"
30 KBS - 2/1.5 pd
20 GHD sit ups
30 box jumps - 30/24"
20 KBS - 2/1.5 pd
20 GHD sit ups
40 box jumps - 30/24"
10 KBS - 2/1.5 pd
20 GHD sit ups
50 box jumps - 30/24"

Som jag misstänkte så var tråkigt nog den tyngsta KB på gymet 24kg. Lyckades dock med bedriften att måtta upp exakt 76cm enbart med en viktskiva som måttstock.
Eftersom jag inte hade möjlgihet att köra passet as rx´d så blev planerna inför passet följande:

50 obrutna KBS första vändan
Alla GHD-situps obrutna
Passa på att jobba teknik på boxjumps(aldrig hoppat så högt som 76cm förut)

Klarade första vändans KB obrutna, utan att det ens var särskillt nära max(ävan fast det såklart var tufft). Resten bröts i 10or.

GHD-situpsen gick också bra obrutet, första gången jag körde på en riktig GHD-bänk. Alla mina tidigare konstruktioner har faktiskt varit tyngre.

Boxjumpsen blev också bättre och bättre ju långre passet led. Inledde med hopp med nedkliv. Fick till en bättre teknik längre fram i passet och klarade av att utföra dem i hyfsat obrutna 5-10 reppare.


Varv nr.1


Boxjumps varv nr.3

10 min in i passet var jag nöjd att jag hade tagit mig i väg till gymet. Kändes som att jag svettades bort tröttheten.
10 min senare mådde jag riktigt dåligt.
Efter passet satt jag helt apatisk i 5-10 min. Att ge sig på en lång elak metcon med obrutna GHD-situps är nog en av de största straffen jag har gett mig på dagen efter kvällen före.
Väldigt nyttigt pass just för mig då jag fick jobba med några av mina stora svagheter(känns som att jag säger det om varje pass nuförtiden, man blir ödmjuk av att följa OPT´s programmering helt enkelt).

Sluttid:31.50min

Fyllde på när apatin och illamåendet hade gått över med en stor påse torkade tranbär,russin,pekan- ochcashewnötter. 20 min efter det knäckebröd med kaviar 5 kokta ägg och 2 mandariner.

3 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Sjukt imponerad över att du genomförde passen, så gott som iaf!
Mitt pass var faktiskt riktigt kul, även om det blev ganska få PU & PshU, så var det utmanande att köra efter alla squats

David Englund sa...

Tack, rätt nöjd med att jag fick den här kvällstortyren gjord.

Sven Isaksson sa...

Snygga box-jumps!