torsdag 28 januari 2010

Ibland är man ändå glad över att det finns onda män!

Slutade arbeta kl 18.30, skönt att ta sig hem i tid tänkte jag. Gick och visslade och bollade med bilnycklarna i handen. Öpnnar garageportarna och börjar köra ut bilen. När jag kommer ut så upptäcker jag att något svin har parkerat in mig!
Gick inte att få tag på den personen så jag tillkallade "onda män"! 2 timmar senare hade bilen bärgats bort, tjii fick jag för att sluta tidigare än vanligt.

Till träningen

Stel i länden sedan måndagens SLDL samt gårdagens GHD-situps ¨så jag beslutade mig för en lite längre uppvärmning.

WU
Lite DU(gick sämre idag)
500m rodd(1:51min)
Vrängningar,squats,GM,situps, bålrotationer

Jobba upp en tung trea i marklyft

100-120-125

Kändes rätt bra faktiskt.

Jobba upp en tung singel fast ej max i marklyft

130kg

Inte så bra, men maxningarna i måndags satt kanske i lite?



1.1.1.1.1 Pushpress-kluster (ett lyft, racka vikten i 10 sek, nästa lyft, racka vikten… osv).

Körde pushpress då jag kände redan på 40kg i shoulderpress att axeln inte ville vara med. 70kg 75kg 80kg(4reps)
Pushpressarna var märkligt tunga, inget driv alls i benen. Kan ha varit KBS som straffade dem, eller gårdagens OHS. Körde de 2 sista seten strikt(för att få med det med) enarms(fungerar bra för axeln) med KB 5 reps på varje arm. 16kg 20kg(halvtungt för vä.lätt för hö.

Vila två min

21 obrutna kettlebell swings, games standard.

4x21 24kg Ganska lätt, men gjorde ont i händerna(?) 14x32kg sedan började klumpen dingla ned i toppen så jag bröt. Helt ok efter allt arbete innan då jag som bäst har gjort 10 high swings med 32kg förut.

Var väldigt noga med OPTs regler om att inte sänka vikter idag.

vila 2 min

Avslutade med lite utåtrotationen med kabel.

Kosten

13.30 Träning
14.30 Brownie,vispgrädde. Julskinka med senap. apelsin. vitkål
21.00 Köttbullar,blomkålsmos,rårörda lingon, brocolli och morot.Cashewnötter


Den här tallriken var snyggare än gårdagens.

Inga kommentarer: