lördag 16 januari 2010

Inget As Rx´d!

Var hur taggad som helst på träning igår, kände mig hur fräsch som helst! DU träningewn igår plus lite sömn idag fick mig att vakna upp apsliten, det är bara att bita ihop!

Mötte Jonna på gymet kl12.00, hon var snäll nog att komma bara för att peppa(håna?)mig under del 1

WU
Vrängningar
singlehopp
airsquats

part 1:
As many rounds in 20 minutes;
30 unbroken wall balls - 20#/14# to 10 ft
30 unbroken double unders

2 varv+30WB

Valde att skala ned DU´s till 10 obrutna.
Första gången jag kör med 9kg boll, den hade dessutom 2 handtag,lite onödigt tycker jag.
Första WB smidigt avklarade och på dem 10 rätt snabba DU´s(tot 54st)andra vändan WB nöp ordentligt i låren. Sen kom mentaltestet, jag stod och harvade med nästa 10 DU´s i drygt 10 min. Trodde att det bara skulle bli ett varv, men på minut nummer 18 så fick jag till obrutna till(tot 80-90st) och snabtt avklarade WB efter det. Den halva minuten som var kvar räckte dock inte till 10 DU´s till.

Fyllde på med brownie,morötter,knäckebröd med ost och skinka och ett glas oboy.

Del nr 2 fick komma 4 timmar senare,17.15

WU
500m rodd
burgener wu 20kg
PS 3x40kg, 1x50kg, 1x60kg

60kg var tungt så jag valde att köra på 50kg.

part 2:
30 reps for time - Snatch 135#/95#

9:41min(första 15 avklarade på 5 min, andra halvan allstå snabbare)


workouts must be done in this order
sit to ball for wall balls; any pausing with ball in hand constitutes a break
snatch can be power snatch, squat snatch, split snatch, as long as bar does not lower until arms and legs are locked out

Rätt nöjd över att ha snatchat 50 kg så pass många ggr på ett pass. Jag har nog aldrig snatchat 50+kg mer än så totalt. Brukar hålla på och fjanta mig på 40kg.

Ikväll blir det Tacopaj,öl,godis och annat gott på Marinas födelsedagsfest, perfekt för morgondagen som tråkigt bara kommer innehålla ett dubbelpass.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Imponerande att du fortsatte trots 10 min på obrutna DU! Ha det så kul i kväll:)

Unknown sa...

Det är en konstart att ha rätt skruv på de där medicinbollarna med handtag, jag hade en hyffsad stil (bara stukat fingrarna två gånger haha)
Bra kämpat.
Ha det gött!
Sam

David Englund sa...

Jenny:Om OPT säger att man måste så måste man... :)

Sam:Jag klarade mig utan stukade fingrar, jag kanske bara hade flyt?

Unknown sa...

Mina gamla basketfingrar har inte så bra leder i alla fingrar, speciellt ringfingren.

Ja, kan ha varit flyt eller konstarten ;) snyggt jobbat.
Jag körde iof wall balls ändå relativt många gånger under ett halvår-år eller så, i det sammanhanget är det lite med 2 små stukningar :)
Tejpade i förebyggande syfte ibland också när jag tänker efter.
Ha det gött
Sam