lördag 30 januari 2010

Ur form?

Delade en flaska vin och åt ost tillsammans med Marina igår, gott och trevligt. Vaknade upp bakis idag(på en halv flaska!?!, mindre trevligt.

Wu
500m rodd
Ett gäng Ryck med kvastskaft(lyckades slå mig så hårt på näsan underifrån så jag var tvungen att se om jag hade börjat blöda, men man får se det positiva, de betyder ju att jag drar nära kroppen iaf :)
Frontsquat 20-60kg
10backextensions och 10 ghd-situps

Träning

5x

4-6 Frontsquat 3 sek på nedvägen 0 sek i botten snabbt upp och 0 sek i toppen. Jag valde att ta 0,5sek i toppen för att hinna ta ett nytt andetag.

6x80kg 5x82,5kg 4x85kg 4x87,5kg 3x90kg

Körde egentligen inte till failure något set, la in stången när jag började tappa formen på armbågarna(de börjar titta nedåt istället för rakt fram) Kände mig starkare än senast frontböj stod på schemat.

vila 20 sek

25 Pullups
Jag valde att köra dem chin breaking vertical plane, alltså hakan ska vara ovanför stången, helst nudda stången med halsen.
Klarade alla set obrutna, men vilken pina det var. Pulsen gick i taket efter varje set(ska det kännas så? Kanske var den hårda gårdagen som spökade?Eller är jag bara ur form?)
Fast det var inte värst, underarmarna skrek ordntligt efter 2 varv. Inför de de sista seten hade jag reumatiska klohänder p.g.a. underamrskramp.
Kul att klara alla obrutna och alla reps var kontinuerliga förutom de 2 sista på sista varvet.

2x
Utfall framåt med 60kgx12(6h,6v)

vila 30sek

Skapulasättning vä.axel

vila 60 sek

Gjorde om den här delen en del, utfallen skulle köras med hantlar men jag kunde knappt greppa en penna efter PU så jag valde att köra med stång så att utfallen inte skulle bli lidande.
Bra tilfälle att passa på att rehaba vä.axel. Valde en annan övning då jag anser att det finns bättre val för axelstabilserare än d föreskrivna(specielt för min axel)
Kortade dessuom ned med ett set och vilan då min träningstid började ta slut.

Tabata situps

14-14-13-13-12-12-12-11

Lägsta ronden räknas:11

Hade någon illusion om att de skulle gå bra, då jag har körten hel del GHD-situps påsenaste. Iof så satt onsdagens 100 i rätt bra idag i magen, så det kanske var fel tillfälle för utvärdering.

Kosten

13.20 Träning
14.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön, 1aelsin,1 kiwi,2 morötter, 4 ägg, lite sashimi.
19.45 En liten skål cashewnötter. Köttbullar,blomkålsmos,gräddsås,rårördalingon, kokta morötter o brocolli. Sen lite hemmagjort lördagsgodis, rostade mandlar i ugnen som jag blandade med mycket kokosflingor och lite honung, riktigt smarrigt!

Inga kommentarer: