tisdag 1 juni 2010

Bra OL-pass

Duktigt sliten i säte och add.magnus posterior sedan gårdagens metcon. Det blev en lång uppvärmning för att råda bot på det.

WU
500m rodd(1:49min) rätt jobbigt faktiskt
burpees, BF-PU,vrängningar,OHS,Fronsquat, hangmusclesnatch, hangsnatch.

Träning

Snatch 50kgx1x8

Tänkte att rycken skulle gå sper då de hängande lyften jag hade gjort under uppvärmningen gick strålande. Rycken inleddes katastrofalt, ingen explosivitet alls! Insåg med hjälp av Coach Peters hjälp att det är mitt första p*ssdrag som sabbar allt. Smög upp den ännu långsammare så att jag hamnade rätt inför andra draget sen satt alla rycken som ett smäck! Nu jävlarär jagtaggad igen!

Clean&Jerk 75kgx1x8

Satt så gott som perfekt rakt igenom, Vändningarna var explosiva och lätta som papper, kändes som om jag hade kunnat gjort 10or på vikten
Stötarna ännu bättre tekniskt, lagt om min teknik lite, grundare dipp samt pressa mig aggressivt understången vilket gör att ja slipper studsa stången i"taket"

Lite negativt är att jag har en brutal blodblåsa i höger tumveck, behöver jag säga att den känns ordentligt vid alla tumlås?

Kosten
12.00 Lunch på matdistriktet, all mat är ekologisk. Ugnsbakad lax, någon skivad gårdsgris,haricoverts och sparris, pumpafrösröra, oliver, en skiva surdegsbröd, sötpotatis/tomatröra. Tack för lunchen Camilla!
16.00 Träning
17.45 Mjölk, brownie,vispgrädde, vitkål
19.45 3 ägg
21.30 Nästan en halv giftkyckling, 6 skivor ananas, 3 morötter, mycket pekan,macadamia, psitagenötter, åländskt smör infröskaffat på matdistriktet, jag säger bra en sak, Arla släng er i väggen!

Inga kommentarer: