måndag 28 juni 2010

Små haltande steg tillbaka...

5 dagars helvila har stått på schemat sedan fallskadan. Vilan har dock tillbringats på bästa möjlig sätt, liggande i en solstol med någon kalldryck i handen eller nere vid vattnet fö att dra strömming. Givetvis grillat varje dag.
Dessa 5 dagar har resulterat i en viktuppgång från 70,5kg till 75kg så det dags att göra något att saken.

Söndagsträning 27/6

Kände mig lite vad som fungerade för höften. Kroppen kände sig inte så bekväm på plats ont i handleder vid falsegrip och händer vid pullups. Körde på en lugn 80% niva men helt slut hela dagen efter passet ändå. Överkroppsdragfokus.

Långsamma Muscleuppövergångar 4x3

Jag kände mig inte alls stark här, och som sagt inte all bekvämt med falsegrip.

Tucked frontlever ca 15sekx4

Gick sisådär för höften, svårt att svanka ryggen pg.a. den.

viktade pullups 18kgx7x3

Kändes tungt.

strikta Pullups med mixat grepp 5x4

Drog mot den supinerade handen vila 1 min mellan varje set. Började bli trött här, verkade inte riktigt som musklerna tog slut mer att kroppen inte ville ta i.

Test:Klarade att gå ned i ca 135 graders böj.

Måndagen 28/6

Pressfokus

Korsetträning ca 5-15sekx6

Olika vinklar vilket resulterade i kortaretider ju mer öppen vinkel jag hade. Kändes bättre iag än senast.

Ryckpress bakom nacken 40kgx5x4 45kgx4

Som jag har nämnt tidigare, man är inte alls kaxig när man ska börja pressa vikten den där första biten. Kände mig starkare idag än när jag testade den senast.

Ringflyes 4 set

Lite lek som vid korset,testade olika vinklar hålla statiskt o.s.v.

Ringdips direkt följt av closegrip pushups med dött stopp 18 kg viktväst.

5+5 8+5 5+5

sedan 2 set pushups med döttstopp och viktväst 7 reps i varje.

Det är när man testar sådant här som man är glad över att man inte väger 93kg när man kör cindy, riktigt tufft var det.

Test: Kom ned djupare iknäböj idag ca 90-100 graderr knäled. Testade lite övningar för benen som jag ska testa att köra närmaste tiden, finnen och omvända finnen fungerar bra för höften.

Kosten måndag(censur onsdag till söndag :)

13.30 Träning
15.00 brownie,3 ägg,vittkål
17.30 kvarg,bär,nötter,linfrön
21.00 baconlindan ryggbiff med vitlökssmör och en god blandsallad.

2 kommentarer:

Charlie Nilsson sa...

Ser riktigt bra ut :)

Välkommen tillbaka

David Englund sa...

Vad ser bra ut egentligen? Lårkakan? :)