onsdag 9 juni 2010

Lalla hela dagen!

Höften bättre för varje dag som gå, har nästan kunat gå ordentligt idag.
Under uppvärmningen idag testadejag att svinga 12kg lite, högg till vid varje sving, mindre bra! Jag får nog tänka om angående mina tänkta 1RM i Snatch, C&J och Frontsquat på fredag.

Träffade iaf Jonna idag för lite träning.

WU
500m rodd 1:46min inte farligt för höften, men de gånger jag tryckte till ordetligt kändes det.

Lite handstående träning, lite mindre orädd idag än senast, gick helt ok ändå.

Lite doubleunders med buddylee, gck inte alls, Jonna korta av repet, gick bättre.

Vrängningar, 10 pullups på tid: 8 sek, då borde det alltså gå att fixa 100 PU på 1 min och 20 sek :)

Sen pushade jag igenom Jonna på BW Fran, 21-15-9 Pullups/burpees, hon slutförde den på 5:37min, förbättring på 1 min och 40 sek sen senast.

Sedan blev det en liten mag/Du cirkel för mig

3 varv av:
20 Jonnas brutal bänk-ish (hänga med knävecken över en stången i smithmaskin sombatman och vikas ig hela vägen upp tills bröstet slår mot knäna)
20 laterala toes to bar(lyfta upp benen åt sidan och nudda stången med fötterna, varannan sida)
40 DU

Första varven av brutalbänken blev rätt tung, då Jonna inte höll fast mina ben ordentligt. Blev lättare sista varvet.
Lateral TTB nöp ordentligti magen, kom på hurmankunde kippa dem mot slutet.
DU's gick bara bra sista varvet då jag gjorde 23 st i rad, anars var det mest spottande och svärande.

Körde lite Bröstryggsmob/styrka ala Rickard, behövs! 10x4 40kg

4x
10 revershyperextensions(långsamma med minimal inblandning av höftled)
AMRAP DU's 21 27 8 14

Blir troligtvis mer överkropp på fredag, vila imorgon. Hoppas jag är hel tills på måndag då nästa träningsfas påbörjas!

Kosten

13.00 Träning
15.00 Muskelmjölk,Brownie,vispgrädde, morötter
17.00 Medeltidsgryta, ärtpuré.
21.00 Kvarg,vispgrädde,nötter,bär,linfrön, en sked kokosfett, vitkål.

Inga kommentarer: