lördag 12 juni 2010

Konklusion och lite träning

Höften fortfarande inte bra, men det den blir bättre och bättre för varje dag. Var därför inget läge för OL-cykelns avslutande 1RM i Snatch,Clean&Jerk och Frontsquat.

Har nästan bara tränat olympiska lyft i exakt 2 månader och det somsvart på vitt har blivit bättre är:

Snatch 62,5kg-67,5kg(tror jag har 70kg i mig, men det får jag se sen)

Clean&Jerk 85kg-95kg(även här tror jag mig ha 97,5kg)

Splitjerk 95kg-102,5kg

Pushjerk 80kg-90kg

Powersnatch 60kg-65kg

Powerclean 85kg-90kg

Frontsquat 102,5kg-105kg(submax)

Det bästa jag har med mig från perioden är dock inte styrkeökningarna, utan jämnheten i alla lyft som kom mot slutet av peioden. Tekniken verkar sitta på plats nu och jag hoppas att det är som att lära sig cykla och att den är där utan att jag utför lyften lika frekvent.

Snart kommer en annan träningsperiod och jag har bivit lovad att jag ska bli gräsligt stark!!

Dagens träning

A.Inledde med 30 MU på tid, rätt dum frångick jag min tänkta pejsning och hade helt plötsligt gjort 3 st femmor på 1:20min. Fastnade rejält på rep 25 och de sista 5 tog över 2 min. Sluttid 6:12min. Har dessutom nästan helt glömt bort hur man kippar MU, har kört för mycket långsamma strikta senaste tiden.

B.
3x
Bänkpress 80kgx5
Chestto bar PU+9kgx8

C
Clapping pushupsx10x3

D
Ringlek med skin the cat,strikta MU, mature support.

Kosten

13.00 Träning
15.00 Muskelmjölk,brownie,vispgrädde,vitkål.
18.00 Chokladproteinpudding,morot
21.00 600g aprikosspäckd fläskkarré, brysselkål och gräddsås. 2 glas rött, lite saltlakrits.

5 kommentarer:

Bear sa...

Låter bra det, det är vad jag hade för mål (bättre och jämn teknik) med min cykel + bli starkare i benböj. Iofs lite kortare tidsperiod på 6 v.

Joel Krigström sa...

Är det Muscle milk som du dricker?

http://www.google.com/images?hl=sv&rls=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLL_sv&q=muscle+milk&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=TEQTTJvyAs6bOMGv3LUM&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEoQsAQwAw

Jag hittade ingen kortare länk, ha ha

Julio Bello sa...

2 Glas??

HMM... det MÅSTE BETYDA ATT JAG DRACK 5!!??

enkel MATEMATIK. 1 flaska samt en upphällningar från vinbox.= 7 glas.

7-2 = 5

Martin Altemark sa...

Bra också att du skriver vad du känner att du kan lyfta, även om du inte lyft det. Så att vi andra också får veta menar jag. ;-)

David Englund sa...

Björn: Du är förhoppningsvis inte lika trög som mig och då räcker nog 6 veckor :)
Joel:Nix, muskelmjölk