onsdag 28 augusti 2013

Burpeetest!

Tränade igår, men hann inte skriva då. Sliten i övre trapz igår, efter bonusträning i måndags bestående av handstående, huvudstående, armhävning från huvudstående och gående över 10cm hinder. Fyllde på med handgående igår, något sorts PR, gick ca 8 m vände och gick 8m tillbaka. Nacken mycket bättre idag.
Därav tror jag att nacken kommer av stötarna, alltså vändningen i stöten, spänner mig nog för mycket.
Annar bra vecka, kroppen känns bra, för lite tid för att hitta på annat än jobb och träning bara, sådant som hanns med förra veckan, men det går att ta igen!

Träning

A.Snatch

60kgx3 65kgx1 70kgx1 75kgx1 80kgx1 85kg miss 75kgx1 80kgx1 85kgx1 90kg miss 75kgx1x2

Rycken känns mycket bättre, alla vikter upp till 80-85kg känns så självklara och lätta, itne haft den känslan förut. Började dra med armara och spänna mig på 85-90kg idag. Dumt att gå tungt med känslan i nacken och efter tunga stötar igår kanske?
Testar igen på torsdag, får se.

B. Amrap 6 min Burpees

On the minute:
Min 1: 3 MU eller 30 jumping airsquats (5st för Herrar, inga squatsalternativ)
Min 2: 4 Boxjump (80/70cm)
Min 3: 5 Toes to bar
Min 4: 6 CTB pullups (pullups för Master Dam)
Min 5: 7 KB swing (32/24 kg)

Var tionde burpee ska man flytta KB framåt, visste inte riktigt hur långt, 1-1,5m skulle det vara tydligen. Vi sprang 6-7m varje gång. 82 gjordes iaf, ganska flåsigt, men kändes mest i magen. Vi hoppade dessutom 70cm låda, ändrades till 80cm sen. Mål 95 st på tävling.

Sedan hann jag inte mer, väldigt mycket springande på stan vid minsta lucka över nuförtiden.



Inga kommentarer: