torsdag 1 augusti 2013

Ok genrep och vek rygg

Fortfarande sjuk träningsvärk i hela axlarna, lats och underarmar efter måndagen, lite öm i vänster sida av ryggen, inte bra. Ska testa löpning imorgon och utvärdera.

Pass 1

A1.Frontsquat

108kgx3,3,5 eller 6

Sista setet med bälte som vanligt. Oj vad svag jag har blivit i bålen. I april kände jag att det bara var låren som begränsade, nu känns det som att ryggen vikter sig som ett asplöv, hoppas jag snabbt är tillbaka. Gillar intte att vara vek.

A2.Strikt CTB-PU, paus i toppen och botten

36kgx3x3

Rätt lätt, här går det stadigt framåt.

C.Solidchippern

Tid:9:42min

Tanken var bara att köra igenom, eftersom jag körde ganska tuff styrka innan. Hade hoppats på en bättre tid ändå såklrt, men missade med 2sekunder :)

Positivt:
Inte alls särskilt trött efter, bara lätt andfådd
Vet nu hur jag ska köra passet på måndag, sub 9 ska fixas.

Negativt
Vek ned mig så pass på vändningarna att jag bara blev lätt andfådd... :)

Pass 2

A.1 hang snatch below knee+1 high hang snatch+2 snatch balance+3 OHS

40kgx1 50kgx1x2 60kgx1x3

Kass på att banga från häng, märkligt, SB kändes bra och OHS behöver jag faktiskt, känner att min vänstra axel är instabil i den positionen.

B.Ojämna romanian deadlift

80kgx10x4 (2 set "per ben")

Svag när jag hänger över stången under knä, bra övning.

C.2 varv av:

5/5 pauspistoler
10/10 enbenshöftlyft
30 sekunder mature support
5 rollouts
10 fällknivar

Tröttnade på rehab cirkeln och körde 60kgx10x2 i djup clean istället, tog 30 sekunder repsektive 29 sekunder.

Sen fick det vara bra, lätt löpning i solen imorgon! Skulle vara kul med sällskap på löpbanan!

Inga kommentarer: