torsdag 29 augusti 2013

Dålig känsla i början, men bra avslut

Haft en liten otrygg känsla i kroppen senaste dagarna, men idag nu mot kvällen så känns allt mycket bättre! Precis som dagens träning!

Pass 1

A.Snatch

73kgx3 (5 lyft, 2 missar!?!) 78kgx2 83kgx1 78kgx3 83kgx1 65kgx4(7 lyft 3 missar) 75kgx1 80kgx1 85kg miss

Trodde rycken skulle kännas bra, men kände mig sådär trött i trapzen igen som i tisdags. Tyckte jag slappnade av, men verkar som jag drog en del med armarna ändå. Blir att backa lite nästa vecka.
Lite modfälld av detta, 87,5kg som kändes så lätt förra torsdagen!

Pass 2

Inleddes hungrig som attan, bara ätit halv portion brownie, och en proteindrink efter pass 1. Jobbig känsla att gå hungrig, men har för mig att någon har sagt att det är bra att gå hungrig?

B.Test av E2 solid open

15 GTOH 50kg
100m farmers walk 32kgx2
springa 100m
4 GTOH 70kg
springa 50m
3 GTOH 90kg

Ja, inte på tid eller så, mer bara hur allt påverkar varandra. 50kg drygt, blir nog brutet så för att spra grepp 6-5-4. 32kg tufft, fick bryta efter 70m, rädd för att bränna greppet men utan vändningar så ska det nog hålla. GTOH 4 på 70kg tng lätt, kände inte av grepp här. 90kg kändes inte grepp heller, kändes överaskande starkt här, hade en plan att köra PC+SJ på 90kg men fixade att köra PJ direkt på PC. Nöjd!

C.Frontsquat

100kgx3x3

Snabba explosiva, alla på samma andetag. Inte slarva med stirk,  trots tävling.

D.3 varv på tid av:

6 TTB
8 burpees
10 CTB
12 backextensions

Tid.ca 6min

Allt UB såklart, lite flås och grenspecifikt inför solid open. Backextnsions, gillar mitt säte och rygg.

E.Hollow

20-30 sekunderx4 vila ca 1 min mellan varje

Lite småtrött vid det här laget.

Inga kommentarer: