lördag 17 augusti 2013

Lite skrivtid, två pass i en post.

Fullt upp i helgen, håller i en utbildning för 18 kunskapstörstande tränare. Den har tagit upp den mesta av tankeverksamheten medan annat viktigt har tagit upp resten av tiden. Därför  har väl träningen blivit lite lidande.

Träning fredag

A.Bänkpress med stopp

92,5kgx3x2 92,5kgx2+3

Sista setet testade jag en ny stångplacering i handen, ovan, Blev direkt svag, la in stången vilade lite och gjorde 3 reps med mitt vanliga grepp. Kan ju såklart inte testa nya tekniker och grepp uppe på 85%.

B.Filthy fifty

Tid:20:14min PR

Lite missnöjd då jag inte hade huvudet med, tror jag låg rätt bra till efter PP, då visade klockan på 10:00 blankt men jag tog för lång tid på mig vid wallballs. Verkligen inte min övning, därför solid chippern inte passade mig något vidare. Gjorde dem klart på ca 15:30 dvs ca 3-4min.
Burpees tog ca 4min, långsamt inte särskilt jobbigt ville helt enkelt inte.
DU lätt såklart. Inte ens trött efter, måste börja lära mig att ta i verkar det som...

C.Ringdips

strikta 2 set om 15 sedan lite kippade 20 och 26.

Träning Lördag

A.Bara kippat drag denna vecka, noterade avsevärd volymminskning av latissimus och biceps, lite strikta CTB-PU med paus i botten och toppen fick bli medicinen.

41kgx3x3

Lite hög höjning från förra veckan, dock ganska lätt. Max 1kg höjning till nästa gång dock.

B.3 UB MU var 30:e sekund till 30 reps

Bröt efter 18 reps, dels för att det blev 2-1 upp till 21 samt dels för att jag körde upp handleden lite. Märkligt, för några veckor sedan kändes det fantastiskt bra med MU, trots inget falsegrip. Nu körde med falsegrip, men sämre än förra året, kan ju vara mina extra kilon (73-74 mot tidigare 70-71).

Får se om det blir någon träning imorgon.

Inga kommentarer: