söndag 11 augusti 2013

orkeslös med bra teknik

Varit lite vek senaste dagarna, inte hunnit äta så mycket. Haft viktigare saker som har upptagit min tid. Påverkade passet lite idag.

Kroppen pigg, förutom vaden efter löpning, åk på någon sträckning/bristning. Går runt och haltar iaf...

Träning

A.Snatch

68kgx3 73kgx2 78kgx1 73kgx3 78kgx2 78kgx1 83kgx1 86kg miss 78kgx1

Rycken kändes fantastiska, lika bra om inte bättre än innan gotland. Alla lyft klockrena förutom andra lyftet på 78kg (och det på 86kg såklart) därför gjorde jag om det. det här kommer bli bra.

B1.Bänkpress med stopp på bröstet

90kgx3x2 90kgx5

Kändes tungt och jobbigt, skulle göra femmor men trodde jag bara fixade treor. Kom på mig själv att jag höll emot för mycket excentriskt samt stannade för länge i botten, skärpte till mig och gjorde 5 stycken sista setet.

B2.Marklyft TnG

120kgx3 135kgx3

Inget tungt, men 135kg inte lätt heller. Kände mig inte stark, orkeslös, yr mentalt dränerad senaste dagarna ju :)
 Haft lite små känningar tidigare i veckan i ryggen, så jag det fick räcka med 2 set här.

C.Var tionde minut i 30 min:

4 Powersnatch 60kg
6 PC&PJ 60kg
8 frontrackade utfallssteg 60kg
10 TTB
12 laterala burpees

Tider:2:07min( bara 3 PS) 2:11min 2:07min

 Tänkte först köra  6 PS+6GTOH+12 utfall+12 TTB+24 lbur, men kände mig helt off när jag hade gjort 6 PS så jag fick vila och lägga om planen.
Trots lika långt, eller tom lite kortare arbete än förra veckan med släden så var det här mycekt värre, TTB värre laktatmässigt än släde helt enkelt.

D1.3 varv av:

20 sekudner mature support
15 backextensions

Första backextensions på länge, väldigt bra för mig, både bra sätesaktivering, samt tränign och genomblödning av hela nedre delen av ryggens extensorer .

Fortsatt bra lördag på det med trevligheter, lugn söndag idag, sedan en väldigt bra måndag imorgon!

Inga kommentarer: