torsdag 22 augusti 2013

Stark, snabb, uthållig, vacker o.s.v.

Väldigt bra känsla i kropp och sinne. Kroppen fräsch och frisk nu med lägre volym. Utbildningen i helgen gick väldigt bra och slipper känna pressen inför den också. sedan är det annat väldigt bra som händer just nu, sådant som t.o.m. fick mig att sova hela natten i natt utan att vakna en enda gång, bra!

Pass 1

A.Snatch

70kgx3 75kgx2 80kgx1 75kgx3 80kgx2 85kgx1 87,5kgx1 (post DB-PR)

Inte en enda miss, Fick en bra energiboost också mitt i uppvärmningen, trots att den tog lite av min träningstid.
Första vågen kändes sisådär, allt bra, men kändes tungt från golv och slog i knäna med stången lite. Kom på mig själv, och skickade bak kn och höft och alla lyft blev väldigt lätta helt plöstligt. 87,5kg har aldrig varit så lätt, bra känsla.

B1.Frontsquat

110kgx3x2 110kgx6

Första två set sedvanligt utan bälte. Äntligen känner jag att jag kan trycka på igen, vågar tom säga att jag hade fler reps kvar i kroppen.

B2.Strikt CTB-PU med paus mot bröst

42kgx3x3

Lättare än 41kg i lördags. Bra flow här.

Pass 2

C.SM 2010 E3

3 varv på tid av:

14 CTB-PU
7 powersnatch 50kg
35 DU

Tid:4:53min PR

Väldigt nöjd, allt UB förutom PS som bröts 4-7 varje varv. Inte så trött efter, satte mig inte ens ned. Mer i tanken.

D.AMRAP 10 min:

5 thrusters 43kg
8 laterala burpees

Resultat: 10 varv PR

Usch blev väldigt jobbigt efter 6 varv. Hatar verkligen lbur. Thrusters tekniken sitter fint kvar märker jag.

E.3 varv ej på tid av:

15 backextensions
10 strikta HSPU
10 kippade HSPU
12 fällknivar med hollowi botten

Backextensions bra för sätet. HSPU lättare strikt än kippat, men 20 gick UB alla varv. Fällkniv har jag blivit starkare i.




Inga kommentarer: