måndag 12 augusti 2013

Lite mer benstryrka

Ja, hela jag är ett vrak nu :) axeln bra, men vaden är riktigt illa haltar konstant, ryggen lite stel men ok, dock så har mitt nyckelben börjat svullna upp igen. Misstänker alla tng PJ so mjag har kört. blir att vaddera. Oavsett, träningen går framåt och allt annat också så jag är nöjd och glad!

Träning

A.Clean&Jerk

80kgx1 90kgx1 100kgx1 105kgx1 110kg missx2 (clean illa ) 110kgx1 100kgx1x3

Ovan vid att vända tungt, drog för tidigt och hade mig. Överstötarna bra, men stoffe såg något, vred in tårna inöfr varje överstöt, märkligt...

B.Frontsquat

110kgx3x2 110kgx4

Lite tidigt i veckan, men den här veckan ser lite annorlunda ut pga av utbildningen vi håller i helgen. ändå bättre känsla än förra veckan på 113kg, det här var ju dessutom efter stötar.

C.4 varv på tid av:

12 UB thrusters 45kg
12m prowlerpush+121 m backande sleddrag 80kg
12 kipping HSPU
12 boxhopp nedkliv 60cm

Tid:13:20min

Försökte köra varje varv var tredje minut, men sprack fjärda vervet då jag blev klar med tredje varvet på 9min blankt. thrusters värst, första gången sedan maj. Allt annat mest bara drygt.

D.3 varv av:

15 backextensions
10 strikta HSPU

Backextension so mbalsam för min rygg, HSPU behöver jag öva på igen.

2 kommentarer:

Jocke sa...

Bristning i vaden eller "bara" knutar? Jag skämtade inte häromdagen, som crossfitter eller crosstränad kan man springa alldeles för fort för sitt eget bästa, helt löpotränad.

David Englund sa...

Nä jag förstod det, och vet du därför bara massa smålunk hela sommaren för att undvika hårda stötar och trasiga vader.
Gick bra med 400x6 förra veckan, men 1000x3 blev lite för långt arbete.

Tror det är väldigt elaka knutar, då den blir sämre så fort jag går( läs haltar) mycket, men den har även blivit mycket bättre idag från igår så bristning är det nog inte.