tisdag 20 augusti 2013

SM2010 igen, men på riktigt den här gången.

Sov riktigt bra inatt, lite för bra, lyckades försova mig en timme men men. Kroppen annars bra, sänkt volymen på all träning men behåltl intensiteten. Verkar fungera bra, lite småstel i säte och lår efter gårdagens underkropps massaker, trapzen också faktiskt.

Träning

A.High hang snatch utan ansats

40kgx3 50kgx3 60kgx3 65kgx3 70kgx3

65kg bra, 70kg lite slarvigt lås, men snabb under.

B.Snatch OTM

60kgx1 65kgx1 70kgx1 75kgx1 80kgx1 (slung) 80kg missx2 85kgx1 (post DB-PR) 70kgx1x3

Bra känsla, glömt bort hurs singlar känns, bara gjort treor vilket faktiskt är jobbigare än singlar :)
Tryckte med låren, väntade högt upp, lite slarv med armbågarna på 80kg borde sänkt istället för att slarva bort två drag. 70kg backoff efter ljuvlig teknik, tänk lite på till nästa gång, behålla trycket mot marken en aningen längre, dvs räta möjligtvis lite mer på knäna.

C.SM 2010 E4

AMRAP 15min av:

6 MU
25m sandsäck 25kg
12 OHS 40kg
25 m sandsäck 25kg

Resultat:7 varv+5 MU PR

Tvungen att göra om, då jag bara gjorde 10 OHS förra gången per varv. Slog dessutom det resultatet men var mer taggad och hade andra resultat att gå på. Ändring av taktik var att springa med sandsäcken istället för att gå, göra snabba OHS och dela MU 3-3 istället för 4-2. Höll taktiken hela vägen istället för sista MU, som blev 3-2. Vek ned mig lite sista varvet också, hade nog kunnat fått in sandsäckslöpningen där också.

Lite mer bålträning blir det ikväll,  som inte hanns med för jag hade massor av viktiga ärenden på stan, att man måste flänga och stressa runt sådär?!?

Inga kommentarer: