söndag 10 maj 2009

4x800m

Blev ingen löpning igår, då jag inte sov en minut mellan fredagen och lördagen. Sömnbristen gav en rodentligt träningsvärk efter backsquatsen, kanske hade åkt på den värken ändå.
Blev ca 13 timmar sömn inatt som kompensation.

Tanken var att köra hinderbana, men när jag vaknade så regnade det ordenlig. Jag var inte sugen på att krypa i lergrop eller halka på hala stegar.

Så när solen kom fram så mötte jag upp Joel vid västberga IP för att utföra gårdagens planerade träning, 4x800m löpning.

Under uppvärmningen som bestod av lite aktiv höftrörlighet och ett 400 m varv, så diskuterade jag med Joel hur länge man skulle vila mellan varje varv. Jag hade fått för mig att man fick vila så länge som det behövdes, Joel var helt säker på att det var 3 min vila som gällde. Så vi körde på Joels riktlinjer eller rättare sagt vi körde varannat lopp.

2:37min
3:07min
3:09min
3:06min

Inledde första loppet för hårt, drog de första 400m på 1:10min. Benen stumnade till ordentligt! Kan nog få ned den här tiden till 2:30 om jag håller lite jämnare tempo.

De tre övriga loppen är kommentarer överflödiga, benen kändes som trästockar, hade behövt mer vila mellan dem. Jävla lurar-Joel :)

Kosten

13.00
Träning

14.00
brownie,vispgrädde,morot

17.30
400g fransyska, brocolli,bea

21.00
kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkål

Inga kommentarer: