lördag 30 maj 2009

Morgongympa och backsquats

Fortfarande proppmätt när jag vaknade efter pizzan igår, en dryg ugnsplåt lyckades jag få i mig. Gott var det iaf!

Stack iväg till Karlberg för att möta upp Sven. Genomgång av lite nya övningar i ringarna samt teknik för att ta lite hinder på banan.

Efteråt fick det bli gårdagens 30 MU. Hoppade över dem igår då jag var väldig sargad i m.teres major(synergist till m.latissimus dorsi, sitter i armhålan) efter lockoffsen häromdagen. Inte vanlig träningsvärk, mer väldigt överansträngd. Där ser man, jag har blivit rätt bra på att lyssna på kroppen :)

Åter till MU. Körde dem som singlar, har aldrig gjort. Ingen tidspress, då ställningen jag hängde dem i var så låg att jag fick köra en start med böjda ben, så jag visste att det inte skulle bli något PR idag. Kanske skulle ha gjort som Martin.

Blev mitt vanliga utförande, raka utåtroterade armar i botten, upp med kipp, ned till hängande i raka armar.

Blev 30-31 st, då jag tappade räkningen och gjorde en extra för säkerhetsskull.

Tid:6:17min

Sedan blev det några timmar i solen med inlines och långpromenad med Balour.

På eftermiddagen blev det dags för pass nummer 2

Inledde med lite powercleans, inledde med 1-3 reps på 70-75kg ett gäng set(5 kanske) för att avsluta med 8 reps hangowerclean på 60kg.
Cleansen kändes inte bra idag.

Vidare till Backsquats, var på tok för länge sedan de kördes.

2x5 105kg
1x5 107,5kg PR
1x4 110kg PR

Förvånad över att de gick så bra, då jag kände mig så svag vid cleansen. Riktigt nöjd!

Kosten
12.00
Träning
14.00
Brownie,vispgrädde,vitkål
16.30
Träning
18.30
köttfärs,tortilla,salsasås,gräddfil,ost,grönssaker.
21.00
kvarg,bär,nötter,linfrön

1 kommentar:

askeew sa...

Tjena! Kul att träffa dig vid Hinderbanan. Grymma muscle-ups! Du finns nu med på ett filmklipp på facebook :)

/Askia